Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij zijn een bedrijf dat meubels maakt. Een van onze klanten heeft daarover een klacht. Zij heeft ons foto's toegezonden van haar vloer waar olievlekken op zitten doordat zij een meubel van ons daar op had staan met een steigerbuis onderstel. Zij stelt dat deze vlekken daardoor komen. Wij hebben hier nooit eerder een klacht over gehad en vragen ons af wat wij hier mee moeten/kunnen doen. Zijn wij hier aansprakelijk voor?
Hieronder voeg ik haar email toe met daarin haar verhaal:

Wij hebben een aantal maanden geleden een tafel bij jullie opgehaald waar we zeer tevreden over zijn. Nu is het alleen zo dat er op
de een of andere manier een soort olie bij de buizen/wielen uit de tafel is gelopen, dit is op onze vloer terecht gekomen.
Dit is precies op de 4 punten van de wielen. Dit is uiteraard heel vervelend, hadden we geweten dat dit kon dan hadden we er even wat onder gelegd de eerste maanden. Aangezien we dachten dat het gewoon even een kwestie van bijwerken was hebben we hier iemand op bezoek gehad (van een parket-zaak) die ons daar advies over kon geven. Helaas kwam deze meneer met het slechte nieuws dat wij de hele vloer moeten gaan schuren, en hij er dan nog niet eens zeker van is of het opgelost kan worden... Dit omdat hij niet weet wat voor een soort olie het is geweest en hij dus ook niet kan zeggen hoe ver dit is doorgedrongen in het hout. Aangezien het hier dus niet alleen even om een kwestie van bijwerken gaat maar ze hier spreken van een schade, heeft deze meneer ons ook aangegeven dat we hier eerst met de leverancier uit moeten komen aangezien dit natuurlijk niet de bedoeling is.

Beste vraagsteller,
U als geen ander zou toch moeten weten of en hoe de meubels op bepaalde onderdelen worden gesmeerd, als dat zo is , moet u echt uw klanten waarschuwen voor doorloop. In die zin heeft mevrouw gelijk. Ook als u assembleert wordt van u, leverancier , verwacht dat u weet hoe assemblageonderdelen van de door u gefabriceerde meubels zijn onderhouden en/of smeermiddelen worden gebruikt en welke. Ook in dat geval had u de klant moeten waarschuwen. Als in dit geval door uw leverancier overmatig vloeistof is gebruikt heeft u recht om de schade van uw klant op uw beurt op dit bedrijf te verhalen. Echter een en ander moet wel bewezen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag