Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben via internet een contact gesloten met een maatschappij: internet, vast bellen en TV. Nadat het contract gesloten was werden de benodigde spullen toegestuurd en ontdekten we dat alle via een telefoonaansluiting werkte. Daarvoor zaten we op de kabel.
Helaas lukt het in ons huis niet om de benodigde snoeren te leggen. Na contact met de klantenservice bleek er voor ons geen oplossing waar wij vertrouwen in hadden. Daarna hebben we het contract opgezegd. Nu verplichten ze ons een heel jaarcontract te betalen. Mijn vraag is kan dit zomaar en wat zijn onze rechten en plichten?

Beste vraagsteller,
u hebt recht op een goede prestatie en de leverancier heeft recht
om een goede prestatie te leveren, u dient het bedrijf dus wel de ruimte te geven een klacht op te lossen. Lukt dat na een aantal keer (nog) niet dan dient het bedrijf na de ingebrekestelling in verzuim gezet te worden en zou ontbinding een optie zijn. Een ingebrekestelling en verzuimdatum kunnen wel in het verleden liggen dus als u op grond van ervaringen en tevergeefse pogingen om de klacht op te lossen geen fiducie meer heeft, kan de brief er meteen uit. Wel alle feiten opsommen en zeggen dat het om een wanprestatie gaat , herstel en vervanging niet meer mogelijk en u de overeenkomst dus ontbindt. Succes!

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag