Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen als een Amerikaans bedrijf mijn automatisch doorlopend abonnement niet opzegt?

Ik ben lid geworden van een online platform met een automatisch doorlopend abonnement met mijn credit card in mijn gegevens. Nu probeer ik sinds oktober op te zeggen en krijg geen antwoord. Vandaag kwam een email dat mijn abonnement automatisch verlengt wordt (tegen mijn wil). Volgens Nederlands recht zou mijn email opzegging genoeg zijn, echter reageren ze niet hierop. Moet ik nog meer doen, of kunnen ze nog steeds proberen het geld te eisen. Het abonnement kost nu 80 US dollar.

Wat staat er in de overeenkomst aan Amerikaanse voorwaarden omtrent opzegging?

Of het Nederlandse recht van toepassing is kan van een aantal omstandigheden afhangen. Als bedrijf zijnde bent u in principe vrij om te kiezen welk rechtssysteem van toepassing is. Als consument is er sneller sprake van beschermende regelingen. Staat er iets in de overeenkomst of voorwaarden hierover?

Afhankelijk van deze antwoorden is het afhankelijk wat de beste vervolgstappen zijn. Als u de overeenkomst heeft opgezegd volgens de voorwaarden in de overeenkomst zou deze gewoon af moeten lopen. In dat geval kunt u onterechte betalingen storneren. Maar het is altijd het veiligste als u een bevestiging heeft van het bedrijf.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag