Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Via een Chinese webwinkel heb ik enige producten besteld. Deze geeft aan dat de pakketten verstuurd zijn met een Chinese pakket bezorger, echter zonder track & trace code. Het pakket is inmiddels in Nederland aangekomen en de Nederlandse pakketbezorger heeft het pakket een eerste keer aangeboden. Echter was ik niet thuis en is sindsdien het pakket spoorloos verdwenen. Bij de Nederlandse pakketbezorger heb ik hierop een klacht ingediend waarna deze een onderzoek heeft ingesteld. Ze erkennen dat het pakket in hun beheer is geweest en dat ze het niet meer kunnen vinden (3S code aanwezig). Volgens hun dient de verzender (de Chinese webwinkel) bij de Chinese pakket bezorger een vordering in te dienen. Graag zou ik willen weten of de Nederlandse pakket bezorger dit standpunt kan aannemen of dat zij hiervoor aansprakelijk gesteld kunnen worden, daar het pakket in hun beheer kwijt geraakt is? En ik dus de geleden schade op kun zou kunnen verhalen.

Probleem is dat u geen overeenkomst heeft met de pakketbezorger. U heeft een overeenkomst met het Chinese bedrijf. U moet dus het Chinese bedrijf aansprakelijk stellen omdat u daar spullen heeft gekocht maar niet ontvangen heeft. Het Chinese bedrijf moet dan een nieuw pakket sturen of er voor zorgen dat het "oude" pakket alsnog bij u wordt bezorgd.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dit is een duidelijk antwoord. Ik zal de verzender op de hoogte stellen. Hartelijk dank voor uw snelle antwoordt



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag