Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Vergoeding verzendkosten bij geen bezorging

Ik heb een pakket gestuurd naar mijn vader. Mijn vader heeft dit pakket nooit ontvangen. (niet bij de buren en niet bij een afhaalpunt). Maar toch staat het pakket als bezorgd vermeld in het systeem. Ik heb de postbezorger betaald voor een service (pakketje bezorgen) die ze niet geleverd hebben. Sterker nog, ik moet nog meer kosten maken (nieuw pakket maken en ook nog eens opsturen) omdat de postbezorger hun beloofde service niet geleverd hebben. Nu is mijn vraag, heb ik het recht om de verzendkosten terug te vragen/eisen? Let op: ik vraag niet om een schadevergoeding voor het verloren pakket, maar het geld dat ik heb betaald voor de service van de postbezorger. Het gaat misschien niet om een heel groot bedrag, maar voor mij is het principe belangrijk. Als ik betaal voor een service en die service wordt niet geleverd, moet ik toch mijn geld (gedeeltelijk) terug kunnen krijgen?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag