Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Sommatie terecht?

In september heb ik een body olie gekocht op een website, deze heb ik netjes afgerekend. Twee maanden hierna ging ik mijn afschrijvingen bekijken en zag ik twee maal een afschrijving van 8,95 van de website voor abonnementskosten. Ik ben direct naar de website gegaan en heb mij daarvoor afgemeld en de twee betalingen bij ABN AMRO teruggetrokken omdat ik nooit toestemming heb gegeven of mij heb aangemeld voor een abonnement.

De twee betalingen heb ik terugbetaald gekregen eind december. Nu heb ik gisteren een sommatie ontvangen van C. met de vraag of ik een bedrag van 60,20 wil overmaken binnen 4 werkdagen en dat ze anders naar een bevoegde rechtbank stappen.
Ik voel mij enorm gefraudeerd en weet ook niet wat ik nu moet doen. Ik lees op trustpilot 90% van ditzelfde soort problemen. Ik lees ook heel wat mensen die aangeven dit niet te betalen omdat ze geen poot hebben om op te staan. Nu vraag ik mij af, moet ik dit betalen, en mogen ze dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Ik ga ervan uit dat u als consument het product hebt aangeschaft. De regels die gelden voor consumentenbescherming zijn in principe helder: de verkoper dient helder te communiceren wat voor kosten in rekening worden gebracht. Indien u alleen ervan uit kon gaan dat u een product kocht en geen abonnement afsloot, kunt u in sommige gevallen van deze laatste overeenkomst af. Het hangt echter af van verschillende factoren, zoals wat er vermeld staat tijdens het koopproces, maar ook wat in de algemene voorwaarden van de onderneming is opgenomen. Indien het niet helder gecommuniceerd is, kan er sprake zijn van oneerlijke handelspraktijken. Het abonnement zou dan vernietigd kunnen worden. Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag