Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Sinds enige tijd ontvang ik mijn post niet op tijd of krijg het helemaal niet. Met het gevolg, dat ik niet op de hoogte ben van facturen of verkeersboetes. Soms komt het voor dat ik van drie maanden post op mijn deurmat vind. Nu is het me al overkomen dat verkeersboetes opgehoogd zijn en het doorgestuurd naar de gerechtsdeurwaarder en ik ineens duizend euro meer moet betalen. Ik heb een brief met mijn klacht gemeld bij PostNL, maar van hun krijg ik een excuses. En of ik voortaan wil melden als er posstukken ontbreken. Maar hoe moet ik weten dat er iets onder weg is? Wat kan ik hieraan doen, ik sta steeds voor verrassingen en het gaat niet om kleine bedragen.

Geachte vraagsteller,

Een schadeclaim richting PostNL is uitgesloten. De reden hiervoor dat PostNL op wettelijke basis niet aansprakelijk is richting de ontvanger van de post. U kunt U bij de verzender van de post wel verweren tegen het oplopen van kosten, als gevolg van niet ontvangen post. Deze verzender heeft namelijk de overeenkomst gesloten met PostNL en zelf de keuze gemaakt dit via de normale post te doen en niet aangetekend. Indien U dus kunt bewijzen dat U de post niet of veel te laat krijgt, dan kunt U zich weren.

Verder zou ik ter zekerheid zelf in de gaten houden welke facturen U niet binnenkrijgt. Aan facturen ligt namelijk een overeenkomst ten grondslag, waarvan U het bestaan wel weet. Indien de factuur dan uitblijft, moet U toch echt weten dat er iets niet klopt.

met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag