Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Sinds 35 jaar zijn wij klant met 2 en/of betaalrekeningen bij de ING (voorheen dus klant bij Postbank) Deze betaalrekeningen zijn ooit geopend d.m.v. legitimatie. De ING heeft ons een brief gestuurd. In de eerste alinea staat: ”de wet stelt steeds meer eisen aan de financiële dienstverlening. Net als andere banken mogen wij alleen zakendoen met klanten van wie wij de identiteit hebben vastgelegd. Helaas is uw identiteit door de ING niet goed vastgelegd. We bieden u hiervoor onze excuses aan”. De verdere strekking van de brief luidt als volgt: dat we ons moeten melden met een geldig legitimatiebewijs zodat er een kopie gemaakt kan worden. Bij in gebreke blijven worden de betaalrekeningen geblokkeerd. Wij wonen in Australië en kunnen niet even persoonlijk op een Ing kantoor in Ndl komen met ons paspoort. Inmiddels heeft de ING onze rekening geblokkeerd. We hebben nu geen toegang tot ons banktegoed in Ndl en kunnen geen betalingen doen. Klanten service is zeer moeilijk te bereiken uit buitenland en adviezen zijn niet consistent. Vraag 1: We moesten kopieën paspoorten sturen- gedaan. toen bleek dat ze gewaarmerkt moeten zijn door notaris. bestaat niet in Australie. Wel een 'Justine of peace'. Is dat de persoon die we moeten laten verifieren? Vraag 2: waarom wil ING ook kopieën van inkomen van laatste 3 maanden (in Australië) ontvangen? Ik vind dat schending van privacy. Hartelijk dank voor uw hulp.

Beste vraagsteller,
heeft u een buitenland rekening of heeft u gewoon uw Nederlandse rekening aangehouden? Verder denk ik toch dat voldoende moet zijn als een justitiele instantie of bijvoorbeeld een ambassade en/of consulaat medewerker uw identiteit heeft vastgesteld.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag