Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Problemen met onze aannemer

Wij laten samen met de buren een uitbouw plaatsen.
Daar hebben wij de aannemer die ook onze opbouw heeft geplaatst voor aangenomen.
Wij hebben de offerte in november 2020 goed gekeurd.
De afspraak was dat de aannemer 15 maart 2021 zou starten.
(En de bouw zou 6 tot 8 weken duren.)
Dat is ook gebeurd, maar nu zijn we 6 weken verder en er ligt alleen een fundering en er staan 2 binnenmuren.
De aannemer is er maar gemiddeld 9 uur in de week.
Meestal 2 dag delen een paar uurtjes.
Wij hebben meerdere malen hem daar op aangesproken en hij heeft elke keer een andere argument.
De materialen zijn niet leverbaar, de mensen die hij had ingehuurd komen niet opdagen, het slechte weer en ga zo maar door.
2 weken geleden is hij aan de telefoon zo onredelijk en boos geweest dat wij daar van zijn geschrokken.
Nu proberen wij te blijven te communiceren met hem maar hij wil geen antwoorden geven op onze vragen.
Wij hebben gevraagd wanneer hij denkt klaar te zijn en wat zijn planning is, ook daar wil hij geen antwoord opgeven.
Afgelopen maandag hebben wij weer wat vragen gesteld en de aannemer is ontploft en heel onredelijk geweest.
Wij hebben gevraagd om met z'n alle een keer aan de tafel te gaan zitten maar dat wil hij niet en heeft daar ook geen tijd voor.
Hij belde de volgende dag dat hij de klus niet meer wilde afmaken en de materialen die hij wel had wilde komen brengen.
Hiermee zijn wij niet akkoord gegaan.
Wij vinden in deze tijd geen andere aannemer die onze uitbouwen kan afmaken.
Ook vinden wij dat hij dit moet afmaken en het liefst in 4 weken tijd.
Hij heeft ook deze overeenkomst aangegaan.
Nu zijn wij bang dat hij zo door gaat en ons nog weken zo aan het lijntje blijft houden.
De buren hebben alle afspraken zoals vloeren schilder stukadoor af moeten zeggen want verzetten kan niet want we hebben geen eind datum.
En wij zijn bang dat hij binnen de kortste keren weer boos word en weg blijft.
Wij weten even niet hoe we dit het beste aan moeten pakken.
Hoop dat u wat tips kan geven.
Alvast bedankt
Vriendelijke groet,

Het lijkt me niet onverstandig jegens deze aannemer wel op uw strepen te staan omdat hij anders zijn afspraken niet, in ieder geval niet tijdig, nakomt.
De mogelijkheid van het inschakelen van en advocaat zal de verstandhouding met de aannemer niet verbeteren. Wel kunt u een advocaat de communicatie met de aannemer voor u laten doen en kan de advocaat duidelijke zakelijke afspraken met de aannemer maken over de voortgang. Mogelijk bevat de aannemingsovereenkomst een vergoeding voor het geval de gemaakte afspraken niet tijdig nakomt.
Als het niet lukt goede afspraken met de aannemer te maken, kan de advocaat voor u in rechte nakoming of schadevergoeding (de kosten om het door een ander af te laten maken) te vorderen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag