Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Opgelicht door loodgietersbedrijf

Ik ben in mei 2023 opgelicht door een loodgietersbedrijf. Ik heb mijn zaak hier al eerder geplaatst en toen heeft een juristenkantoor mijn zaak opgepakt. Ik heb alle documentatie toegestuurd en er is een dossier gemaakt. Maar helaas kan ik niemand meer bereiken bij dat juristenkantoor. Niet via mail, niet via mijn online dossier, niet via telefoon. Ik had een verstopping in mijn keuken. Omdat ik de volgende ochtend geopereerd moest worden ben ik gehaast online gaan zoeken. Ik heb gebeld en het bedrijf is langsgekomen. Naar later bleek was dit een ander bedrijf dan ik gebeld had. Ze zijn ca. 45 minuten bezig geweest. Daarna moest ik op een slecht leesbare tablet mijn handtekening zetten. En ik moest de betaling meteen overmaken waar hij bij was. Hij had een bedrag van 340 euro genoemd. En dat is al heel veel geld voor het oplossen van een verstopping. Maar toen ik het moest overmaken, bleek het om 1340 euro te gaan. Ik weigerde toen te betalen omdat dat niet de afgesproken tarieven waren. Maar ik heb toen onder dwang en dreigende toon moeten betalen. En dat in mijn eigen huis. En de verstopping was niet opgelost. Ik heb meteen contact met de politie opgenomen en ik heb aangifte gedaan op het bureau. Helaas kan de politie niets voor mij betekenen omdat het om een civiele zaak gaat. Terwijl er ontzettend veel bewijs is van oplichting. Dit bedrijf heeft al vele mensen opgelicht. Ze rekenen belachelijke bedragen en laten mensen onder dwang betalen. Blijkbaar kan dit dus gewoon in Nederland. En de politie kan hier dus blijkbaar niets aan doen.

Goedemiddag,

Vervelende situatie waar u in verkeert. Uiteraard dient een ondernemer eerlijke prijzen te hanteren bij het aannemen van een klus. Daarnaast dient er ook nagekomen te worden. Met andere woorden: de loodgieter dient het probleem op te lossen waarvoor hij is ingeschakeld.

De handelwijze om een veel hoger bedrag in rekening te brengen, kan worden aangemerkt als oneerlijke handelspraktijken. In sommige gevallen kunt u van de overeenkomst af en uw geldbedrag terugvorderen, zeker in geval het probleem nadien helemaal niet is verholpen. Bovendien kunt u ook bijkomende schadevergoeding vragen, doordat u bv. een andere loodgieter hebt moeten inschakelen.

Spijtig om te vernemen dat een juristenkantoor u niet heeft bijgestaan. Ik kijk graag met u mee. Neem gerust vrijblijvend contact om de mogelijkheden te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag