Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ongeveer twee weken geleden zat ik als model voor hair extensions (dit betekent dat een cursist onder begeleiding van een professioneel iemand jouw hair extensions inzet). Omdat de kapster zelf deze extensions niet inzet, betaal je ook geen inzetkosten. Je betaalt alleen de prijs van de extensions. Deze kwamen voor mij uit op 231 euro. Met inzetkosten zit je bij hun al gauw rond de 600.
Nu komt het probleem; de cursist die mijn extensions inzette bakte hier helemaal niks van. Op het begin werd zij nog goed in de gaten gehouden maar later op de dag niet meer. De salon waar de extensions gezet werden was namelijk die dag zwaar onderbezet (twee medewerkers ziek). Hierdoor zijn ongeveer 90 van de 125 extensions slecht gezet.
Na een week had ik zoveel jeuk en pijn dat ik de salon belde. Zij zitten overigens ruim 100 km verderop in het land. Ik mocht over zes dagen langskomen en dan zouden zij de bondjes waar de extensions mee vastzaten 'omsmelten' zodat het weer goed zou zitten. De extensions eruit halen en mijn geld teruggeven wilden zij niet, sterker nog, ik moest 0,40 euro per plukje betalen om ze te verwijderen!
Twee dagen erna had ik zoveel pijn dat ik iemand anders de extensions heb laten verwijderen. De dag erna heb ik de salon een mail gestuurd met zeer duidelijke foto's van mijn rode hoofdhuid en lelijke extensions met de vraag of zij mij mijn 231 euro terug wilden betalen en daarboven op het geld wat ik de mevrouw heb betaald die ze voor mij eruit heeft gehaald (62,50 euro). Zij stuurden mij terug dat zij niks gingen vergoeden omdat:"
- de cursist nogal chaotisch was en niets wilde aannemen
- ik geen inzetkosten heb betaald
- ik de extensions niet door hun heb laten nakijken en ze zelf eruit heb laten halen

Ik laat het hier sowieso niet bij zitten. Ik ga ze terugmailen met verschillende argumenten en geef ze nog een laatste kans om te betalen. Doen ze dit niet dan zit ik toch te denken om naar de kantonrechter te stappen hiermee. Naar mijn mening is dit een wanprestatie.

Zelf ben ik student rechten maar ik vroeg mij af wat een professionele jurist van deze zaak denkt. Wat is verstandig?
Alvast bedankt!

Beste vraagsteller,
het laatste punt is een sterk verweer van de kapsalon, dat u de extensions door een derde hebt laten verwijderen. Echter in uw geval gebied de redelijkheid dat u niet langer kon wachten. De kosten van niet nakoming, of wanprestatie zou u ook kunnen vorderen, en indien de extensions niet meer bruikbaar ook deze kosten. De verzuimdatum zou kunnen liggen tussen de datum van inzetten en het openbaren van uw klachten en uw vraag de klachten spoedig op te lossen, een verzuimdatum dus met terugwerkende kracht want alleen zo is er sprake van wanprestatie.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag