Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Na het intrekken van de opdracht tot dienstverlening hebben wij van de makelaar een factuur ontvangen die we binnen 14 dagen moeten betalen.

De factuur zit vol met fouten....bedragen kloppen niet, kosten worden dubbel berekend, kosten voor dingen die nooit uitgevoerd zijn, kosten voor dingen die we al betaald hebben, etc.

Moeten wij deze factuur nu binnen de gestelde termijn van 14 dagen betalen?

Ik adviseer altijd bezwaar te maken tegen de rekening en duidelijk aan te geven wat er niet klopt. Maar de bedragen waar u het wel mee eens bent zou ik betalen als ik in uw schoenen stond.

Beoordeel dit antwoord:

Beste vraagsteller,
als u vindt dat de makelaarsdiensten zo onder de maat zijn dat er mogelijk sprake is van een wanprestatie en ook kosten zonder rechtsgeldige grond worden opgevoerd, moet u natuurlijk deze vordering en dienstverlening gaan betwisten en zeker niet betalen! Als u dat wenst kan ik u verder helpen met het schrijven van een verweerbrief, zie daarvoor de direct contact knop.

Beoordeel dit antwoord:

De huizenmarkt is moeilijk en niet verkocht krijgen van een wining is dan ook gene bewijs van slechts dienstverlening. Napluizen van facturen en een punt maken van iedere komma kan de bereidheid om een minnelijke streek te trekken vergroten omdat de makelaar ook gene zin heeft in dit soort discussies, maar dat middel kan ook omslaan. Als de makelaar u al te onredelijk vindt, kan deze ook heel stijl worden in zijn reacties.

Mijn advies: pak de voorwaarden van de oorspronkelijke overeenkomst erbij, kijk wat u dan zou moeten betalen en geef aan dat bedrag betaalt vermits u een creditfactuur ontvangt voor het restant dat volgens u ten onrechte is gefactureerd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag