Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mijn zoon (minderjarig) heeft een ps3 waarop hij fifa13 speelt. Veelal met vrienden in mijn woonkamer, dus daar waar ik het zicht erop heb. Nu is er op mijn creditcard ( eenmalig gebruikt om fifapunten te kopen met mijn toestemming, €20 die hij van zijn spaargeld heeft terugbetaald ) tot onze grote schrik in 2 maanden tijd €1600 aan punten gekocht. Ik, hij, maar ook de vrienden hebben niets bijzonders gemerkt tijdens hun spel. De vrienden zeggen het spel hier niet anders gespeeld te hebben dan bij hun thuis. Sony geeft als antwoord dat er echt 2x op oke moet worden geklikt en dat er een mail ter bevestiging gestuurd wordt (dat klopt overigens, maar mijn zoon heeft die als spam (ongewenst ) binnen gekregen en nooit geopend ). Op mijn verzoek hebben zij geconstaterred dat de aankopen vanaf ons consol-nummer zijn gedaan. Aangezien de afschrijving van mijn abnamro-card maandelijks achteraf komt heeft de fraude kunnen oplopen tot bijna 2 maanden. Op het moment dat maand 1 afgeschreven werd heb ik onmiddelijk de card en ps account geblokkeerd, maar was er wel nog een maand oneigenlijk gebruik geweest. Ik heb nu enkele vragen.:
1. Kan ik fifa EA of Sony aansprakelijk stellen voor dit bedrag. Stel dat mijn zoon het wel gedaan heeft, waarom is het dan zo eenvoudig voor minderjarigen om zulke grote bedragen uit te geven? Stel dat mijn zoon "gehackt" is, hoe bewijs ik dat?
2. Kan ik de creditcard maatschappij aansprakelijk stellen? Ik gebruikte mijn credit card zelden, soms maanden niet. Dan moeten zulke transacties, iedere dag 2-4 x SONY playstation, opvallen!

Geachte vraagsteller,

Het eerste punt van aandacht is dat U uw gegevens beschikbaar heeft gesteld aan uw kind die daarmee aankopen heeft gedaan. In de visie van Sony (en terecht) heeft uw kind deze aankopen dus niet gedaan, maar U. De creditcard maatschappij heeft mijns inziens in het geheel geen plicht om regelmatig terugkerende transacties te melden.

De enig resterende vraag is of er sprake is van fraude of niet. Schijnbaar kan worden aangetoond dat de aankopen vanaf uw console zijn gedaan. Het bewijs dat uw console is gehackt is volgens mij praktisch niet te leveren.

Een laatste vraag voor U: Wat stond er in de mail die in de spam terecht is gekomen?

Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag