Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Mijn zoon is in Januari zijn ID kaart verloren en heeft geen aangifte gedaan van vermissing.Vorige week belde KPN met de vraag of of mijn zoon zijn ID kaart kwijt was. Er waren namelijk twee abonnementen afgesloten met zijn ID kaart.Wij hebben toen gelijk aangifte gedaan bij de politie.Wat de politie opviel was dat er op 29 Januari een abonnement is afgesloten en op 30 Januari er 0,01 cent is geprint vanaf een AMRO bank rekening terwijl mijn zoon bij de Rabobank is.Nu wil de KPN de rekening bij ons in rekening brengen terwijl zij de ID kaart niet goed hebben nagekeken .Moeten wij de rekening zomaar betalen?

Beste vraagsteller,
het feit dat u of uw zoon enigszins laat aangifte doet is niet relevant voor de plicht die KPN heeft richting bestaande en nieuwe klanten. Als KPN een of meerdere van deze zorgplichten aantoonbaar heeft geschonden, bijvoorbeeld de naam en het adres van de nieuwe contractant komt niet overeen met die van de ID Kaart, dan adviseer ik hier duidelijk stelling te nemen in een aangetekende brief.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Als eerste hartelijk dank uw antwoord .De KPN heeft nogmaals om het rekening nummer gevraagd van mijn zoon en dreigde als we het niet gaven zij het onderzoek zouden stop zetten en wij een incasso zouden krijgen van € 1.500,00 waarop wij dit gegeven hebben.Ik heb aangegeven dat er toch video beelden zouden moeten zijn waarop zij aangaven dat dit niet mogelijk was omdat de telefoons afgeleverd zijn met een koerier. Raad u nog steeds aan een aangetekend brief te schrijven?.en zo ja zou u dan zoals u aangeeft mij hierbij te willen helpen.

Met belangstelling Zie ik uw antwoord tegemoet


Beste vraagsteller,
ja, dat vermoedde ik al, dat de koerier zijn werk ook niet goed heeft gedaan. Blijft staan het feit dat er kennelijk 0,01 cent is afgeschreven van een rekeningnummer dat op andermans naam staat welke niet overeenkomt met de naam op het ID. Voor KPN als provider hadden toch wel alarmbellen moeten afgaan. (ook gerelateerd aan de mogelijke leeftijd van uw zoon)

Ik adviseer inderdaad het schrijven van een brief, nee hebt u, ja kunt u krijgen ,en alles er tussen in als minnelijke oplossing.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag