Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn klant komt meer dan een jaar na aflevering met een claim dat het aantal van het product aan hem geleverd te weinig is geweest. Het gaat om een aantal van 1.500 stuks. Mijn klant zegt nu dat hij er maar 900 heeft gehad.
Het had hem bij aflevering niet meer dan een half uur gekost om dat vast te stellen.

Er is tevens geen pakbon met de aantallen erop. De pakbon vermeld slechts het aantal dozen, het gewicht en het aantal pallets. Aangezien de klant zelf de pallets al heeft over gestapeld bij aflevering is niet meer te achterhalen welke aantallen van het product op die pallets bevatte.

In mijn leveringsvoorwaarden staat beschreven dat eventuele afwijkingen binnen 14 dagen gemeld moeten worden. Die termijn is alleen verlengbaar wanneer het redelijkerwijs niet mogelijk was geweest om vast te stellen dat het aantal te weinig was. Dat is in dit geval niet aan de orde. Het is zelfs zo dat alleen bij de aflevering zelf vastgesteld kan worden of de aantallen kloppen.

Na meer dan een jaar krijg ik nu een claim dat ik de, volgens de klant ontbrekende aantallen, moet leveren op mijn kosten.

Hoe sterk is mijn positie tav mijn leveringsvoorwaarden dat mijn klant mij binnen 14 dagen in gebreke had moeten stellen?



Zoals u het omschrijft geef ik uw klant weinig kans.

Uw klant heeft immers zelf de hoeveelheid bepaald bij de afname. Bovendien klaagt uw klant veel te laat, omdat hij het vermeende tekort al veel eerder had kunnen ontdekken. Zeker omdat het zo'n fors verschil zou betreffen, maar liefst 40%...
Uw voorwaarden kunnen daarbij nog een steuntje in de rug zijn.

U kunt voor meer advies/hulp vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met een van de juristen hier, bijv. via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.


Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag