Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb zojuist een reactie gehad op mijn vraag over het vasthouden van de bescheiden door een adm. kantoor.
Wat mij nog bezig houdt is, de rekening voor het verwerken van de volledige financiƫle administratie is veel hoger als het afgesproken bedrag met de vorige eigenaar. Bij overname van een bedrijf is dat toch met lusten en lasten. Kan toch niet zo maar aan die afspraak voorbij gaan. Indien mijn redenering juist is, welke stappen kunnen wij ondernemen tegen het adm. kantoor

Als er geen andere afspraken zijn gemaakt dan mag u er van uitgaan dat bij overname van het kantoor de lopende contracten onder dezelfde voorwaarden zijn overgenomen. De nieuwe eigenaar kan dus niet ineens een veel hoger bedrag vragen.

Beoordeel dit antwoord:

De contractuele relatie die u had met de vorige eigenaren kan alleen met uw medewerking door een ander worden voortgezet. Die medewerking heeft u kennelijk gegeven. Dan gelden de met de oorspronkelijke opdrachtnemer gemaakten afspraken als bindend tussen u en de "voortzetter".

Het gebeurt wel eens dat in zo'n geval een nieuwe opdrachtbevestiging wordt gestuurd o.i.d. Dat kan dan de basis zijn voor andere tarieven. Het gebeurt ook dat zoiets niet wordt gecommuniceerd en de overnemer toch factureert zoals bij deze "nieuwe" partij gebruikelijk. Daar hoeft u ZEKER NIET mee akkoord te gaan.

Advies: stuur een kopie van de oorspronkelijke opdrachtbevestiging ter kennisname toe en vraag de facturen daarmee in overeenstemming te brengen. Vervolgens zou ik bellen met het doel samen tot een oplossing te komen. Heel vaak werkt dat prima en dan heeft u er geen advocaat bij nodig.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag