Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb in mei 2012 een partytent gekocht. Oktober was het dak al stuk en heb ik de tuincentrum gelijk gebeld , en verteld dat het dak stuk is gegaan en dat ik niet zelf het dak af kon halen en ik moet wachten tot ik iemand had gevonden om dit voor mij te doen. De medewerker ging ermee akkoord . een week later heb ik het dak terug gebracht, en kreeg een andere kleur dak voor terug omdat dezelfde kleur niet in voorraad was.Van de medewerker mocht ik in het voorjaar de zijwanden in dezelfde kleur komen halen als het dak.
Daarbij heb ik gevraagd om mijn koopsom terug te krijgen omdat de partytent ook nog begon te roesten.Antwoord van de medewerker was dat ik in het voorjaar terug moest komen.
Tot 3 keer toe ben ik terug geweest, twee keer telefonisch contact gehouden om men op de hoogte te houden dat ik een afspraak met hen had.
Tot twee keer toe hadden medewerkers een notitie gemaakt, omdat de manager er zelf niet was.
Vandaag 17 april ben ik terug geweest en heb ik de klantenservice leider en de manager gesproken.
De manager vind dat ik een jaar plezier van mijn tent heb genoten, wat niet klopt,een zomerseizoen duurt geen jaar,en heb ik 4 maanden na aankoop al gemeld.
Of mag ik voor €250,- aan tegoedbon krijgen om bij hen te
besteden.Ik mocht eerst van de manager de tent terug brengen en zal hij dan met de leverancier bespreken om mijn het bedrag terug te geven, maar zou het dan 4 weken duren voordat ik een antwoord zal krijgen.

Motivatie waarvoor ik mijn partytent nodig heb:
Ik kan niet tegen de zon, en wil ik met de zomer buiten zijn
Ik heb reuma en moet in buiten zijn als het warm weer is.
Ik schilder graag voor ontspanning en wil het zomers buiten doen ook voor de terpentine lucht.
Ik kan niet op vakantie, dus is mijn tuin onder de partytent mijn vakantie bestemming.

motivatie waarom ik geen tegoedbon wil:
Ik heb mijn partytent cadeau gehad van mijn dochter omdat ik het zelf niet kan betalen.
Planten kopen voor € 250,- lijkt mij een hele domme aanbod. In deze crisistijd lijk mij heel onverantwoord voor zo een bedrag planten aan te schaffen. dan heb ik de planten opgegeten, en heb ik ook geen partytent.
het bedrijf geeft zelf aan hoeveel klachten zij hebben gehad met het dak van de partytent , en dat ik een uitzondering ben dat mijn frame is gaan roesten.

Zelf heb ik alle voorbeelden met de manager besproken,o.a. dat zij ook een garantie bij de leverancier hebben , en dat ik als klant niet tevreden ben, zij als verkoper ook niet tevreden kunnen zijn en zij het product terug moeten brengen .
dat ik geen vier weken over heb gedaan om de partytent te betalen.en zo kan ik door gaan met mijn gesprek met de manager een uur lang met veel irritatie en ergernis wat ik niet mag hebben vanwege hartklachten.

ik hoop dat u mij verder kunt helpen of adviseren zodat ik een houten partytent kan laten maken voor het geld dat ik graag en nodig terug wil.

Bij voorbaat mijn hartelijk dank.

Geachte vraagsteller,

U hebt iets gekregen wat niet aan de overeenkomst voldoet. Dit noemt men in juridische termen non-conformiteit.

U heeft op tijd beklag gedaan en de verkoper betwist dit ook niet.

Indien er sprake is van non-conformiteit is de verkoper verplicht de schade kosteloos te herstellen. In dit geval zal dit neerkomen op eenzelfde, maar nieuwe partytent. Pas als deze partytent niet meer leverbaar is en de schade niet op andere wijze kan worden hersteld, heeft U recht op het geld terug. U hoeft een tegoedbon niet te accepteren. U heeft niets met de leverancier van doen, doch enkel met de verkoper.

Kortom: de verkoper moet de schade herstellen of een nieuw product leveren of uw geld teruggeven (in die volgorde)

met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag