Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een erkend CV-installatiebedrijf een CV-ketel bij mij thuis laten installeren, op vrijdag 22 maart. Na het installeren van de ketel zijn er direct problemen ontstaan. Er treedt constant een storing op plus de ketel maakt een zoemend geluid. Beide problemen worden erkend door drie monteurs van het bedrijf. Nu woensdag 27 maart, zou ik liever willen dat de ketel wordt verwijderd want dit lijkt mij geen goed begin. Het bedrijf zegt het op te lossen maar doet niks anders dan kijken en vergaderen, elke dag een monteur over de vloer maar geen kan de problemen oplossen. Mijn vragen zijn:
kan ik het bedrijf 'dwingen' de ketel weg te halen?/ mag ik hem weg laten halen (door een ander bedrijf)?mag ik een ander bedrijf de opdracht geven de reparatie te verrichten en de rekening sturen naar het installatiebedrijf? en wat rest mij juridisch te doen?



U moet het bedrijf eerst een redelijke kans geven om e.e.a. op te lossen. Als dat neut lukt mag u pas de overeenkomst ontbinden.

U zult dus om te beginnen een fax of aangetekende brief moeten sturen met een ingebrekestelling, waarin u het bedrijf sommeert de ketel binnen 7 dagen naar genoegen te repareren, dan wel binnen genoemde termijn een nieuwe zelfde ketel te leveren en installeren, die wel aan de daaraan te stellen eisen voldoet.
En u geeft daarbij ook aan dat als men niet aan het bovenstaande voldoet, u het recht heeft de overeenkomst te ontbinden. Daarnaast stelt u het bedrijf reeds nu aansprakelijk voor alle door u geleden en nog te lijden schade.

U kunt voor meer advies/hulp vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met mij of een van de andere juristen hier, bijv. via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.

Ik help u hier graag bij.


Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste mevrouw Doomernik,
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik zal dan maar overgaan op het in gebreke stellen, in de hoop dat het goed komt. Als dat niet het geval is zal ik zeker advies/hulp nodig hebben.

Hartelijk dank,




Graag gedaan en succes. En mocht het toch niet lukken, dan kunt u mij bereiken via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag