Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb 2 jaar geleden raamdecoratie laten ophangen voor mijn ramen op de slaapkamer. Het is verkocht als lichtdicht en dat staat ook op de factuur. Helaas is dit niet het geval en dit is ook onderkend door het bedrijf waar ik de raamdecoratie heb gekocht. Helaas blijft die schermen met een omruiltermijn van drie maanden van de leverancier. Dit staat niet vermeld op de factuur. De oplossing die ze bieden is nog eens 500 euro betalen zodat het wel lichtdicht is. Dit noem ik geen oplossing. Hebben jullie nog een goed idee?

Beste vraagsteller,
als een product verkocht is met de belangrijkste eigenschap - hoge lichtdichtheid- dan mag u dat er ook van ook verwachten. Om die reden zou u kunnen overwegen de leverancier het huidige product te vervangen voor een product dat wel voldoet aan de gerechtvaardigde verwachtingen die u op grond van de koopovereenkomst mocht hebben. Een en ander is wettelijk geregeld in Boek 7BW vanaf artikel 17, e.v.

Beoordeel dit antwoord:



Als u pas na circa 2 jaar heeft geklaagd is dat niet binnen een redelijke termijn. In dat geval heeft u naar mijn mening geen rechten meer, in tegenstelling tot het hierboven gestelde.


Beoordeel dit antwoord:

Beste vraagsteller,
mw Doomernik heeft gelijk; ik las nu pas dat u twee jaar geleden het product hebt gekocht. Van u wordt verwacht dat u tijdig een klacht indient over een gebrek nadat u deze hebt ontdekt.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag