Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

Zondag 9 januari heb ik gepoogd een vlucht te boeken via het bedrijf supersaver.nl
Op het moment van boeken ontving ik een foutmelding op de website ("something went wrong with your booking"),
maar het geld is wél van mijn rekening afgeschreven.
Bij de helpdesk werd mij de volgende dag -telefonisch, want emailadres stond niet op de site- verteld dat het geld teruggeboekt zou worden.

Meer dan een week later heb ik geen enkele bevestiging per email ontvangen, en het geld is nog niet teruggestort.

Toen ik vorige week op het internet wat ging zoeken, vond ik zeer negatieve recensies over het bedrijf, wier moederbedrijf in Zweden is gevestigd, die mij doen vrezen dat ik gescamd ben.

Wat kan ik nu doen om toch mijn geld terug te krijgen?

----
Ik heb op LinkedIn iemand gevonden die hiervoor tips geeft, namelijk:
https://www.linkedin.com/pulse/etraveli-group-ab-flight-cancellation-refund-warning-ahmad-mohee/
-(dreigen met) aangifte doen bij de Zweedse politie
-een mail direct aan het Zweedse bedrijf adresseren met een "Pre-litigation letter".

>> Hierbij zou ik dan moeten weten onder welk artikel en welke regulatie van de Europese Unie deze specifieke situatie valt.

In het LinkedIn artikel staat ook een voorbeeld van een pre-litigation letter, mocht dat helpen.

Het schijnt dat ze hier gevoelig voor zijn.

Ik hoop dat ik mijn vraag voldoende heb toegelicht.
Alvast heel veel dank!

Vriendelijke groet


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag