Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hallo,

Ik heb in oktober bij een mobiele aanbieder een nieuw telefoonabonnement afgesloten met nummerbehoud van mijn oude abonnement. Ik heb een contract getekend voor 2 jaar en daarbij op dat moment een nieuwe telefoon gekregen. Het abonnement zou een maand later overgezet worden.
Een maand later merkte ik dat op de datum dat mijn abonnement over zou gaan dit nog niet gebeurd was. Ik ben naar de winkel toe gegaan om het probleem uit te leggen en daar konden ze me op dat moment niet bij helpen, ik zou gebeld worden.
De week erna werd ik gebeld dat ik terug moest komen naar de winkel om een nieuw abonnement af te sluiten, want op de dag dat ik in oktober het abonnement afgesloten had was er een storing opgetreden. Ik ben daarna terug gegaan naar de winkel en heb opnieuw een abonnement ondertekend en dit zou wel weer een maand duren voordat het geactiveerd zou worden.
Een maand later weer geen nieuw abonnement geactiveerd. Ik ben ook niet meer terug gegaan, ik heb geen vertrouwen meer in de zaak.

Nu is mijn vraag. Ik heb 2 contracten ondertekend, 1 op 1 oktober 2012 en 1 op 23 november 2012. Kunnen ze van de mobiele aanbieder na zoveel tijd hier nog op terug komen, dat ik toch dat abonnement voor 2 jaar moet gaan betalen? Ik heb overigens ook nooit aan het abonnement betaald.

Ik denk van niet, maar als uw abonnement inmiddels alweer wel (een tijd lang) actief is, maar u maakt er geen gebruik van, dan meen ik dat u nog een probleem kunt hebben omdat u wel getekend heeft. Is het abonnement nooit meer actief geweest, dan zult u er waarschijnlijk niets meer van horen en mag u ervan uit gaan dat er geen overeenkomst meer is.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag