Stel vraag

Politie, Justitie

Particulier


Hallo,
Ik had voor wat vragen gebeld naar een belastingkantoor, na 5 min praten werd ik hier niet wijzer van en had weer opgehangen. Paar dagen later belde ik opnieuw met wat nieuwe vragen. We hebben toen misschien zo'n 20 min aan de lijn gehangen. Een aantal weken later kreeg ik een rekening van 54 euro wegens telefonisch verleende adviezen. Hier is mij van te voren niets over gezegd dus deze rekening kwam helemaal onverwachts. Ik had weer gebeld en had gezegd dat ik het er niet mee eens was, dat ze mij van te voren hadden moeten informeren over de bijkomende kosten. Meneer werd boos en zij dat ik hem lang van zijn werk had afgehouden en dat ik daarvoor ook nog met een collega had gebeld. Toen hing hij de hoorn erop... Ik ben nu dus absoluut niet van plan deze rekening nog te gaan betalen. Mijn ouders vinden dat ik het wel moet betalen omdat ze bang zijn dat ik anders een aanmaning krijg. Maar weer andere zeggen dat hij geen poot heeft om op te staan en ik niet moet betalen omdat hij hier echt geen deurwaarder achter zal zetten. Wat kan ik het beste doen?? Alvast bedankt!

Beste vrager,

Als aan u op geen enkele wijze van tevoren kenbaar is gemaakt dat u een rekening zou kunnen krijgen voor bepaalde diensten, die vervolgens ook aan u verleend zijn, dan heeft u een sterk punt. In dat geval raad ik u aan om schriftelijk vastleggen (in een mail of fax bijvoorbeeld) aan het betreffende kantoor dat u de rekening niet zult betalen en waarom niet. Grote kans dat het daarbij blijft. is dat niet zo, dan heeft u in elk geval de stand van zaken vastliggen, hetgeen in een eventuele (incasso)procedure van nu kan zijn. Succes ermee.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag