Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Goedendag,

Nu 3 maanden geleden heb ik een occassion gekocht bij een gerennomeerde autodealer. In de auto zat een multimedia systeem welke vorige maand bij het starten van de auto niet meer werkte. Ik heb bij de aankoop geen code gekregen om de auto te resetten dus ik heb het systeem laten demonteren zodat zij deze konden opsturen en laten resetten en/of repareren. Nu 4 weken later heb ik het nog steeds niet retour en geven zij aan dat de reparateur het systeem heeft geretourneerd naar een verkeerd bedrijf. Ze weten niet wanneer het terug is en geven aan niet aansprakelijk te zijn.
Een dergelijk systeem kost behoorlijk veel geld, ik krijg totaal geen reactie of een alternatief geboden.
Kan ik hun aansprakelijk stellen?

Ja, dat kan. Men heeft het systeem onder zich genomen voor reparatie en zij staan dus in voor fouten van derden die zij inschakelen t.b.v. de reparatie. De reparateur is verplicht u het systeem terug te geven en doet men dat niet, dan is men daarvoor aansprakelijk.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag