Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

onderstaande mail heb ik naar UPC gestuurd.
Na een week had ik een bericht op mijn antwoordapparaat dat zij de mail ontvangen hadden en mij later nog terug zouden bellen. Tot op heden nog niet gebeurd.

Na nog een week gewacht te hebben, heb ik mijn automatische incasso ingetrokken.
Ik wil eigenlijk alleen betalen voor de diensten die ik krijg, dus als ik de helft van de maand geen internet en storing op de tv heb, betaal ik ook maar de helft.

Iemand van de UPC heeft gebeld over de automatische incasso, dat er kosten aan de acceptgiro gebonden zijn.
Zij zij ook dat als ik de helft betaal, de rest gewoon blijft staan zodat het bedrag dat ik moet betalen steeds hoger wordt.

Sta ik in mijn recht om mijn abonnementskosten aan te passen aan de diensten die ik krijg?



In februari 2010 ben ik overgestapt naar een alles-in-1 pakket van UPC.
Sindsdien heb ik alleen maar ellende met het internet/tv/telefonie.
Na meerdere malen gebeld te hebben (a 10 cent pm) heb ik toen bij sloterdijk de mediabox omgeruild voor een nieuwe.
Die werkte ook niet naar behoren. Wederom herhaaldelijk gebeld, een monteur durfde ik niet eens te laten komen, want jullie dreigden dat ik zelf 60 euro moest betalen.
(Dit is niet klantvriendelijk en gelukkig hebben jullie dit ook teruggedraaid.)
Uiteindelijk heb ik maar geaccepteerd dat ik storing op de tv had als iemand op het internet zat en dat ik geen on-demand had en geen uitzending gemist.
Maanden heb ik alleen anoloog kunnen kijken.

In februari 2013 heb ik mijn abonnement uitgebreid naar horizon.
De reclame hierover klinkt heel mooi: verbeterd en sneller internet, tv in en om het huis, enz. Dus ik dacht: dat is mooi, dat neem ik, dan kan ik eindelijk zonder storing tv kijken.
De medewerker aan de telefoon was heel lovend over horizon en beloofde mij dat ik de 49 euro voor de mediabox niet hoefde te betalen omdat ik de oude mediabox/modem inleverde.
Deze mondelinge overeenkomst heeft de medewerker verzuimd in de computer te zetten, zodat de 49 euro toch in rekening werd gebracht.
Weer bellen. Ik moest eerst heel erg boos worden voordat werd gezegd dat ik de helft moest betalen. Daar was ik het niet mee eens, een mondelinge overeenkomst is ook bindend.
Het is niet mijn schuld dat het niet genoteerd was!!!

Sinds een paar weken weer ellende.
Internet wat zomaar uitvalt, telefoon wat het 9 van de 10 keer niet doet, tv wat stoort.
Wederom bellen, gelukkig nu gratis (als de telefoon het tenminste doet)
Regelmatig moet ik mobiel bellen omdat de telefoon het niet doet, waardoor ik torenhoge telefoonrekeningen heb.

Monteur langsgekomen, bleek het aan de versterker te liggen.
De box is notabene door een monteur aangesloten!!! Nu komt er een andere monteur die zegt dat het helemaal niet goed zit.
Hij is een tijd met de bekabeling bezig geweest en is toen weggegaan.
Het ging heel eventjes goed, maar al snel begonnen de storingen weer.
Weer gebeld en een storingsformulier op de website ingevuld.
Weer een afspraak gemaakt voor een monteur.
Deze afspraak is door UPC afgezegd omdat UPC dat weekend iets gingen doen in hun systeem, waardoor de problemen opgelost zouden worden.
De problemen waren er nog gewoon na het weekend, nog steeds geen telefoon, geen internet en storende tv.
Weer bellen, nu konden ze vertellen dat mijn signaal niet optimaal was en zouden ze een monteur sturen om het op te lossen.
Fijn dacht ik, eindelijk wordt er iets aan gedaan. Zou ik dan na 3 jaar eindelijk zorgeloos tv kunnen kijken en kunnen internetten???
NIET DUS!
De monteur kon mij vertellen dat het signaal wat UPC uitzendt naar JULLIE modem te zwak is doordat bij het aansluiten van horizon de kabels naar de modem toe 2 keer gesplits zijn en dat ik bij hem een versterker kon KOPEN VOOR 50 EURO!!!
Het is verdorie JULLIE signaal en JULLIE modem en dan kan IK weer 50 euro neertellen voor een versterker!!! Ik dacht het niet!!!
Weer bellen, bij hoge uitzondering konden jullie de helft van die 50 euro vergoeden. TSJONGE

Ik koop bij jullie een product, dan moeten jullie ervoor zorgen dat het werkt en niet dat ik er nog van alles bij moet kopen.
Als je een CD koopt, verwacht je ook dat er inhoudt in zit en niet alleen het hoesje, dat je de CD er apart bij moet kopen.
Ik verwacht dat jullie leveren wat jullie aanbieden... dus een verbeterd en sneller internet, tv in en om het huis (zonder storing) en telefonie, zonder bijkomende kosten.
Indien dit niet mogelijk is, verwacht ik dat ik mijn contract met jullie kan ontbinden.
Een potje doperwtjes wat bedorven is, breng je tenslotte ook terug naar de winkel.

Het is trouwens ook vreemd dat je nergens een klachtenformulier in kan vullen op jullie website.


U moet de leverancier aangeven dat u het een en ander verholpen wenst te zien en dat u hen (daarna) als men niet nakomt in gebreke stelt, daarna in verzuim en uiteindelijk ontbindt u de overeenkomst en betaalt u helemaal niets meer en geeft u alles netjes terug. Voor de helft betalen is eigenlijk geen echte juridische oplossing. Waar betaalt u dan voor? De helft van de diensten? Krijgt u ook de helft geleverd? Etc. Allemaal vragen de van belang zijn. Leest u de algemene voorwaarden nog even goed door en misschien biedt dat soelaas. Neemt u ook even contact op met de consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/?cookie=ja.1375515608755-968473774 Dit is een site van de overheid.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag