Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Geen geld terug van frauduleuze website

Op woensdag 3 januari heb ik op een website een bestelling geplaatst voor een spelcomputer. Op de website stond aangegeven "op voorraad" waardoor ik voor deze website heb gekozen. Na het plaatsen van de bestelling en het betalen via iDeal (ING) kreeg ik een bevestiging van de website dat mijn bestelling was geplaatst, echter viel het daarna stil. Na een week heb ik contact opgenomen waar mijn bestelling bleef. Ik heb een aantal keer contact gehad met een persoon die al 3 weken lang volhoudt dat de terugbetaling elke keer "mislukt" is. Op meerdere forums lees ik dat ik niet de enige gedupeerde ben van deze website. Wat kan ik doen?

Goedemiddag,

Vervelende situatie waar u in verkeert. Partijen dienen de overeenkomst na te komen. In dit geval houdt het in dat u als consument koper verplicht bent te betalen voor een product en de (professionele) verkoper dient het product te leveren. In geval u het product na betaling niet hebt ontvangen, dient u om nakoming te vorderen. Als nakoming vooralsnog uitblijft na een redelijke termijn (van doorgaans 2 weken), kunt u de overeenkomst ontbinden en uw geld terugvragen. Het proces hieromtrent dient wel secuur te gebeuren. Afhankelijk van de hoogte van de vordering (aankoopprijs), zou het kunnen lonen om juridische bijstand te krijgen in het proces. Neem gerust vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Gr,

Dhr. mr. S. Leito
FerLei Legal
06-49175526

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag