Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte meneer, mevrouw,

28 juni jl kocht ik via Castle.nl een Canon EOS 5d mk III. Zij boden dit product aan voor €2410,-. Het verschuldigde bedrag is die dag over gemaakt. Een dag later ontvang ik de volgende mail:

dit artikel is door een technische fout op onze website gekomen.

Ik ben nog in onderhandeling met de leverancier of we dit model kunnen bestellen.

Dit is namelijk een model dat maar door een beperkt aantal partijen verkocht mag worden voor de adviesprijs.

U hoort maandag of we het product kunnen leveren voor de prijs die op onze site stond. Anders krijgt u natuurlijk direct uw geld retour.

Excuses voor de onduidelijkheid.

groeten,

mijn antwoord:
Geachte meneer, mevrouw,

Volgens de Algemene Voorwaarde die van toepassing zijn op uw bedrijf heb ik uw product gekocht waarna levering volgt. U heeft met zorgvuldigheid het product aangeboden op uw website voor het inmiddels betaalde bedrag van €2410. Volgens de regels van het consumentenrecht mag ik het product voor dit bedrag nu van uw verwachten. Ik hoop dat u hier aan zal voldoen.

Met vriendelijke groet,

Met vanuit Castle.nl het volgende antwoord:

Beste mevrouw,

Op het moment dat mijn leverancier het product niet kan leveren dan kunnen we moeilijk aan deze verplichting voldoen.
Daarnaast zijn we niet verplicht om een product uit te leveren als de prijs duidelijk niet klopt.
Deze camera is overal vanaf € 2799,- leverbaar.
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, maandag krijgt u een antwoord.

Ik ben van mening dat het niet 'duidelijk' is dat de prijs niet klopt. Het verschil met €2790 is 13,6%. De hoogste prijs online voor deze camera is zelfs €3318 een verschil van 18,9% met €2790. €2410 is mijns inziens geen ondenkbaar bedrag voor deze camera zeker als daarna in de mail nog wordt gesteld dat dit een adviesprijs is.

De leverancier bepaalt toch niet de prijs welke Castle.nl vraagt voor het product? M.a.w. dat is een geschil tussen Castle en de leverancier en niet tussen mij en Castle.nl. Caslte.nl biedt iets aan ik heb betaald en het is (m.i.) niet duidelijk dat dit een te lage prijs zou zijn. En als die afspraak tussen leverancier en Castle.nl bestaat is er dan spraken van prijsafspraken aangezien de adviesprijs €2410 is? Kan ik van Castle.nl "eisen" dat zij mij die camera sturen voor dat laatste bedrag?

Graag hoor ik uw bevindingen.

Beste vraagsteller,
een fout kan iedereen maken en zich er op beroepen, natuurlijk.
Juridisch echter is een partij gebonden aan een aanbod waarvan de
ontvanger redelijkerwijs op de inhoud mocht vertrouwen ( juistheid), zie ook:



Artikel 35 Boek 3BW

Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

U vraag: Kan ik van Castle.nl "eisen" dat zij mij die camera sturen voor dat laatste bedrag? Mijn antwoord is ja, het verschil is niet duidelijk kenbaar , de mogelijkheid van een aantrekkelijke aanbieding is realistisch.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag