Stel vraag

Particulier


Geachte heer,mevrouw
Op 7 juni besteld een tv van Samsung UE46F6500 prijs € 874,- bij www.winkelenmetvoordeel.nl
Op 19 juni kreeg ik een e-mail :

Geachte klant,

Ruim 17 maanden geleden zijn wij begonnen met het bedrijf JoTo. Een concept werd ontwikkeld waarmee wij een groot aantal producten 5 tot 10% onder de normale prijzen konden aanbieden via het medium “internet”. Dit concept was al snel een succes en vele bestellingen en tevreden klanten volgden.

Tot aan mei dit jaar was een gemiddelde beoordeling van 9 het cijfer dat klanten gaven voor de dienstverlening. Wij stonden bij Beslist.nl aangeprezen als topwinkel en er werden tal van nieuwe functies toegevoegd aan de website die de groei van ons bedrijf zouden stimuleren.

Inmiddels hangt de vlag er een stuk anders bij. Sinds mei dit jaar zijn wij getroffen door onbekenden die ons bedrijf moedwillig in een ander daglicht zetten. Termen als oplichting en leugenaars worden gebruikt op verschillende beoordelingssites waardoor het aantal bestellingen dat ons bedrijf ontvangt momenteel 0 is. Ook zijn er klanten die als gevolg hiervan direct annuleren of veelal de politie inschakelen. Ons bedrijf is op deze stormvloed van informatieverzoeken, juist of onjuist, niet ingericht en kan deze op geen enkele manier aan.

Door deze ontwikkelingen zijn wij niet meer in staat om onze bedrijfsactiviteiten voort te zetten en moeten wij u helaas berichten dat wij uw bestelling niet kunnen uitleveren. Over dit feit zijn ook wij zeer ontdaan.
We zijn op dit moment erg druk bezig om ervoor te zorgen dat we zoveel mogelijk klanten of liever gezegd iedereen een zo goed mogelijk bedrag tegen finale kwijting zullen voorstellen om de schade tegemoet te komen. Hiervoor is heel veel planning nodig en overleg. Met advocaten, het keurmerk, de bank (sisow) en de accountant. Om te voorkomen dat we de klanten tussentijds met loze belofte opschepen hebben we even geen mededelingen gedaan.
We begrijpen dat onze keus om een LTD in te schrijven en de V.O.F uit te schrijven voor veel verwarring heeft gezorgd. Sommige zullen opperen dat we dit doen om onder de verantwoordelijkheden uit te komen. Niets is minder waar. De reden dat we de LTD erbij hebben geplaatst is simpelweg om bij een eventueel faillissement toch de klanten die met ons meedenken te kunnen blijven helpen. De situatie waar wij in terecht zijn gekomen is erg vervelend. Het was een opeenstapeling van 3 gebeurtenissen.

Als eerste de grote storing bij ING (waar heel Nederland last van had) waardoor wij een aantal dagen niet wisten van wie er betalingen binnen kwamen. Hierdoor konden wij geen goederen uitleveren en kregen we veel annuleringen. Wel liepen de kosten van het bedrijf door om klanten te werven.

We zijn over gestapt op de nieuwe website om dit soort storingen in de toekomst niet meer zo'n impact te laten hebben op onze organisatie en op de uitlevering van producten. De implementatie van dit systeem heeft ervoor gezorgd dat wij 3 dagen lang dubbel verzonden bestellingen hebben verzonden. Helaas zijn niet alle mensen zo eerlijk om dit te melden, laat staan om het teveel geleverde product hoe duur ook terug te sturen. Met een omzet van rond de 25000 euro per dag is 3 dagen dubbel verzenden een strop van 75000 euro.

Als laatste hebben we natuurlijk onze stalker(s). Door de eerder genoemde problemen liepen we enkele dagen dagen achter op schema. Deze persoon is in die tijd als een gek gaan schrijven op o.a. beslist.nl maar ook tweakers en het keurmerk. De hieruit voortvloeiende werkzaamheden konden wij niet aan. Veel klanten hebben hun bestelling preventief geannuleerd met als reden de berichtgeving in de media over personen en het bedrijf. Hierdoor wordt er geen winst en omzet meer behaald terwijl de kosten van het bedrijf, bijvoorbeeld bij beslist.nl en andere vergelijkingssites, wel door liepen.

Achteraf gezien zullen wij ongetwijfeld onze fouten hebben gemaakt in dit hele proces. Maar achteraf is alles heel gemakkelijk te bepalen. Wij hebben altijd gehandeld naar de op dat moment is onze ogen beste ideeën en oplossingen met als intentie het bedrijf sterker en groter te maken en de dienstverlening te kunnen verbeteren. Een aantal klanten heeft reeds hun betaling terug ontvangen, maar voor de overige klanten staat het een ieder vrij om aangifte te doen, zelfs van oplichting. Wij zullen kunnen laten zien dat oplichting geenszins het geval is en dat failliet gaan niet strafbaar is, maar over beide feiten en aantijgingen zijn ook wij zeer ontdaan. We doen ons uiterste best om een faillissement af te wenden en de klanten zo veel mogelijk een bedrag tegen finale kwijting aanbieden. We hebben op dit moment iedereen die deze nieuwsbrief ontvangt in een apart bestand staan en we zullen volledig at random klanten een zo goed mogelijk bedrag tegen finale kwijting voorstellen om de schade tegemoet te komen. We hebben besloten dat we geen rekening kunnen houden met de persoonlijke verhalen die ons toekomen omdat simpelweg het ene nog erger is dan het andere, maar dat er ook klanten zijn die een verhaal verzinnen. We willen hierin iedereen gelijk behandelen en het gaat om geld waar iedereen hard voor heeft gewerkt/gespaard. Echter een ieder die van mening is dat dreigen in welke vorm dan ook helpt heeft het mis. Wij zullen niet schromen om van elke bedreiging aangifte te doen.

Veel eigenaren van bedrijven zouden achterover gaan zitten en het faillissement aanvragen. Wij blijven ons best doen voor de klanten die het vertrouwen aan ons hebben gegeven.

Erop vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

JoTo Webwinkels

Vervolgens heb ik geprobeerd om verhaal te halen met hulp van www.klachtenkompas.nl en de consumentenbond,maar helaas mocht dat ook niet baten.

Dus is mijn vraag wat nu?

Ik zie dat uw vraag relatief oud is maar nog onbeantwoord.
Heeft u nog behoefte aan beantwoording?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag