Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Er is aan ons bedrijf een brief gestuurd van onze telefoonprovider waarin werd aangeboden om ons huidige abonnement om te zetten naar een ander abonnement. In deze brief stond dat wanneer wij niet reageren op de brief, wij automatisch akkoord gaan met deze omzetting.
Wij hebben deze brief echter niet ontvangen, c.q. gelezen, wij kwamen pas achter de omzetting nadat wij een hogere rekening ontvingen voor ons abonnement. Bij navraag bleek ons abonnement te zijn omgezet en wordt door dit bedrijf beweerd dat zij dit zonder onze toestemming mogen omdat het abonnement gunstiger is voor ons. Het abonnement is duurder, maar met een maximum aan vaste prijs (het betreft een telefoonabonnement). Wij willen dit niet en zodoende heeft het bedrijf het abonnement weer terug gezet, echter wij moeten het duurdere abonnement betalen voor de periode dat wij hier (zonder dit te weten) gebruik van hebben gemaakt. De extra kosten bedragen € 169,- en zij stellen dat dit in ons voordeel is. wij stellen dat wij een creditnota willen voor het hogere bedrag. Hierop ontvingen wij het antwoord dat onze verdere emails over dit onderwerp niet meer beantwoord zullen worden en dat wij de volledige factuur moeten betalen.
wat kunnen wij doen?

Volgens mij staat vast dat het nieuwe abonnement niet gunstiger is voor u omdat u extra kosten moet betalen. Dus volgens mij heeft u volkomen gelijk en moet hoeft u het nieuwe abonnement en de daarbij behorende prijs niet te accepteren.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag