Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


een winkel met een webshop verkoopt een artikel voor een prijs van 480 euro. ik koop deze en betaal netjes met paypal.
vervolgens krijg ik 2 uur later een e-mail dat ze deze niet meer kunnen leveren en dat ik het geld terug krijg.
Ik ga paypal claim maken voordat ik geld kwijt bent..

Maar nu komt het:
Een dag later staat het produkt voor 130 euro duurder.. bel ik op zegt men: oww dat is een foutje artikel moet verwijdert worden..
Ondertussen 3 dagen later staat produkt nog er nog op in de webshop..
Ik voel bedrogen uit: want men wilt het artikel niet leveren voor de prijs.. En ik vermoed dat als ik iemand laat bellen dat ze dan wel het produkt hebben voor de hogere prijs...

Ondertussen moet ik wachten op geld want ze willen niet betalen omdat ik paypal betaald heb en claim gemaakt en maar moet wachten totdat paypal vrijgeeft zonder verdere oplossing te komen..

Voel me bedrogen

Beste vraagsteller,
zonder opgaaf van redenen mag u de koopovereenkomst binnen 7 dagen ontbinden en het bedrijf moet u uw geld terugstorten. En paypal overschrijving is toch een directe vorm van overschrijven, met andere woorden zij hebben toch uw betaling ontvangen, is het bij u afgeschreven en bij het bedrijf bijgeschreven dan moeten zij u op grond van de wet koop op afstand terstond terugbetalen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

krijg geld terug van paypal heb bericht gehad..
maar gaat mij eerste instantie om dat ze het produkt niet willen leveren voor de 1e prijs en heb iemand anders laten bellen en wat blijkt is wel op voorraad voor 596 euro en niet voor de 466 euro die ik bestelde voor dat bedrag; zelfde artikel..

echt bedrog van deze firma


Beste,
het kan ook een fout of misverstand zijn geweest. Of u dan het product mag eisen voor het lagere bedrag hangt af van het verschil in prijs in verband met de eis van goede trouw. Maar goed u krijgt uw geld terug.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

het is geen fout of misverstand, want ze zeggen op de website ook dat ze de goedkoopste zijn ermee. En zoals ik al eerder schreef dat men het produkt niet kan leveren voor die prijs en vervolgens wel voor de duurdere prijs. Dat is oplichten of zie ik dat verkeerd.
Want hun prijs is nu 1 euro goedkoper dan de goedkoopste concurent.
en volgens de voorwaarden mag dit niet.
En uw antwoord het produkt eisen voor een lagere bedrag. Dat zullen ze nooit doen. Zeggen ze zoiets van : pech, kunt voor deze prijs krijgen en om er een "zaak"van te laten maken is het ook niet waard..


Beste ,
zoals ik het zie ik de prijs nu toch de goedkoopste zoals toegezegd?
ik ben het met u eens dat het claimen van het product voor de eerder op de website vermelde lagere prijs moeilijk wordt, echter u zou er wel over kunnen onderhandelen.
Of het een fout is ( bijvoorbeeld een menselijke fout met het invoeren van gegevens op de computer) moet worden afgeleid aan de kennis van de gemiddeld oplettende consument die enige kennis heeft over het product en de waarde op de markt: is het duidelijk dat voor de aangeboden prijs dit artikel niet aangeboden kan worden, dan kan de consument er geen beroep op doen, anders wel.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag