Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Dag,

Gister is een bestelling naar mij verstuurd die ik via internet heb besteld. Een product dat als pakket is verzonden.
Ik kreeg hem nu 10 minuten geleden aan de deur geleverd door de postbode en het product is zo beschadigd dat
het onbruikbaar is. Wie is hier verantwoordelijk? Het product was erg zorgvuldig ingepakt. Ik baal hier enorm van
want het is in ieder geval niet mijn schuld en het zou oneerlijk zijn als ik degene ben die hiervoor moet boeten!
Ik hoor graag van u.

Groet

Hallo,

Dank voor uw vraag.

Vaak zal in de algemene voorwaarden staan dat de verkoper niet aansprakelijk is voor schade ontstaan tijdens de verzending. Als u correct bent gewezen op de algemene voorwaarden geldt deze regel dus ook voor u.

Maar de verkoper moet wel ten alle tijden kunnen bewijzen dat een gebrek aan het goed wat hij verstuurt, niet te wijten is aan een gedraging van hem. De bewijslast ligt voor de eerste 6 maanden bij hem. Dus de verkoper moet eerst aantonen dat het niet aan hem ligt dat er schade is ontstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag