Consument, Verzekering, Schade
Particulier
De reden hiervoor is dat de de BSO haar voor de 4e keer van school is vergeten op te halen. Na de derde keer is met de leiding afgesproken dat niet niet meer zou voorkomen omdat zij de procedures hebben aangepast, waardoor het waterdicht zou zijn.
Afgelopen week is het toch weer voorgekomen en ik wil laten merken dat het niet door de beugel kan. Mijn dochter maakt zich nu elke dag druk of ze wel opgehaald wordt, en dat is nou net de zorg die wij als ouders willen wegnemen door maandelijks flink bedrag aan de BSO voor deze dienstverlening te betalen.
Ik verneem graag welke stappen ik kan ondernemen? En wat de BSO juridisch te verwijten is.
U kunt nakoming van de overeenkomst met de BSO vragen bij de rechter op straffe van dwangsommen voor elke keer dat men uw dochter vergeet op te halen. Een schadevergoeding zit er niet in, de rechter is in Nederland erg terughoudend met het toekennen van smartengeld.
In aansluiting op het advies van de heer van Binsbergen.
De weg naar de rechter is misschien wel een moeilijke weg. U zou met de BSO kunnen afspreken dat zij als dwangsom/schadevergoeding bijvoorbeeld 25 % van het bedrag dat u per maand betaald niet in rekening brengen voor elke keer dat uw dochter niet opgehaald wordt. Dat kunt u dan in een vaststellingsovereenkomst vastleggen.