Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Na meerdere weken zelf mijn directeur aan te sporen eindelijk eens een datum voor een eindejaarsgesprek (zo hebben we dat genoemd) te plannen, volgde deze op 18 december 2012. Het gesprek was een prettig en helder gesprek, een dialoog. Eigenlijk in alles zeer postief.
Na 8 weken, tijdens mijn vakantie ontving ik een gespreksverslag, getiteld 'beoordelingsgesprek', met m.i. een erg negatief getint verslag. Het verslag was gevuld met voorbeelden, die al dan niet benoemd zijn tijdens het betreffende gesprek; een aantal van de benoemde voorbeelden zijn in het gesprek van tafel geveegd door tegenargumenten waarnaar geluisterd werd. Het verslag was bovendien eenzijdig.
Al met al is het geen verslag van het gesprek en bijzonder (en onverwacht) negatief.
Met het verslag kwam het verzoek deze zsm te ondertekenen voor het dossier..

Ik begin te vrezen dat deze persoon bepaalde (verzonnen) belastende zaken in een dossier wilt verzamelen. Afgezien van het feit dat dit bij mij een erg onrustig gevoel geeft, vertrouwen beschadigd en zeker niet motiveert.

Hoe te handelen??


NB.
Alle bovenstaande geldt overigens ook voor meerdere collega's die een vergelijkbare ervaring hebben met een 'eindejaars' gesprek met deze persoon...

Overigens werk ik al 5 jaar als leidinggevende in een seizoensgebonden omgeving, waarbij ik een (onbepaalde termijn-)contract heb, waarbij ik 4 maanden vrij ben (15 nov - 15 maart). Eerdere gesprekken waren eveneens (zeer) positief, maar met de voorganger van deze directeur. Laatste is ca. een jaar in deze functie, dus nieuw.

Probeer in een gesprek de directeur duidelijk te maken dat u een ander gevoel had bij het gesprek en dat het verslag erg eenzijdig is. Geef ook duidelijk aan dat het bij u een onrustig gevoel geeft omdat u het idee heeft dat hij belastende verklaringen aan het verzamelen is en niet motiverend is. Als er verbeterpunten besproken zijn waar u het beiden wel over eens bent probeer dan daarover duidelijk afspraken te maken hoe u die verbeterd, wat uw werkgever daaraan gaat bijdragen, hoe u de verbetering gaat meten en hoe u wanneer u dit tussentijds bespreekt.

Beoordeel dit antwoord:



In aanvulling op wat mijn collega adviseert, raad ik u aan om niet voor akkoord te tekenen, maar hooguit voor ontvangst. Bovendien kan het raadzaam zijn uw reactie na het nog te voeren gesprek hierover ook op papier te zetten en voor ontvangst te laten tekenen.


Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag