Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste mijnheer, mevrouw,

Ik heb maart 2012 een aantal keukenonderdelen besteld bij een keukenwinkel (op een maandag). Hierbij stond onenigheid over de prijs. Voor mijn gevoel werd er (de vrijdag daarop) €200 op de prijs gelegd voor een blad terwijl dit in mijn beleving al in de prijs meegenomen was.
Hier heb ik de dag erna over gebeld ik zou terug gebeld worden maar dit is niet gebeurd. Omdat ik vrijdag mijn vaatwasser op ging halen heb ik toen gevraagd hoe het zat en dat ik het niet netjes vond hoe het ging en dat ik niet terug gebeld was.
De persoon die met mij de keuken besproken had werd boos en na enige woorden vroeg hij mij herhaaldelijk of hij de opdracht soms moest afzeggen. Ik voelde mij geïntimideerd en verdrietig dus heb toen gezegd dat hij dat maar moest doen omdat ik geen vertrouwen had in de afhandeling. Ik wilde wel de vaatwasser afnemen maar hij begon te smoezen met zijn collega en toen ik vroeg wat er was kostte de vaatwasser ineens €100 meer dan hij oorspronkelijk was. Toen ben ik (en een vriend die mee was) vertrokken.
Drie maanden later (mei 2012) krijg ik een mailtje dat mijn spullen in het magazijn staan en wanneer ik ze op wilde halen.
Ik was niet gebeld dat ze überhaupt geleverd waren alleen dat het nu klaar stond. Terwijl ik in de veronderstelling was dat die man alles geannuleerd had.
Hierop zijn er een aantal mails over en weer gegaan over de gang van zaken en dat ik er vanuit ging dat het afgehandeld was omdat dit niet mijn schuld was en het in eerste instantie niet mijn keus was om het af te zeggen maar dit kwam door hun bejegening. Van hun kant kreeg ik dat ik het dan schriftelijk op had moeten zeggen, hier heeft niemand wat op gezegd terwijl er zeker 3 personeelsleden bij de balie stonden op het moment dat de woordenwisseling ontstond. Na de mailtjes kreeg ik geen reacties meer op dus ik dacht dat het was afgehandeld.
Nu krijg ik 10 maanden na de laatste mail en 13 maanden na het afzeggen wéér een mailtje of ik mijn spullen wil komen halen anders gaan ze eind mei (dus binnen 2 weken) de annuleringskosten van 50% op me verhalen. In hoe verre hebben ze hier recht toe als er zoveel tijd tussen zit.
Ik hoor graag uw antwoord.

Beste vraagsteller,
allereerst dient u de offerte en de overeenkomst erbij te pakken. Dan; alles wat schriftelijk, mondeling en per e-mail is afgesproken zal in beginsel ook gelden en de inhoud van de overeenkomst bepalen.
Echter daar kan mogelijk wel een bewijsprobleem ontstaan voor mondelinge afspraken immers het is dan uw woord tegen verkopers woord.

Ik wil u helpen met deze zaak om dit weer in juridische proportie terug te brengen; tegen een aantrekkelijk prijs schrijf ik voor u een ontbindingsbrief. Ik heb dan wel alle relevante feiten en gegevens van u nodig welke u in een bijlage vrijblijvend aan mij mag voorleggen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag