Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Beste mensen,

Onze badkamer is onlangs verbouwd. Voor de werkzaamheden begonnen, hebben we alle materialen volledig aanbetaald. De werkzaamheden zijn uitgevoerd door een aannemer die samenwerkt met de badkamerleverancier. Door communicatiefouten tussen deze 2 partijen, zijn er een aantal dingen anders uitgevoerd dan oorspronkelijk gepland. Dat was op zich geen probleem, maar daardoor pasten een paar materialen niet meer. De alternatieven zijn goedkoper, maar we zijn in een lang mail-telefoonverkeer verzeild geraakt, waarbij wij steeds het initiatief nemen en tot op heden nog geen geld terug hebben gezien. Hoe pakken we dit handig aan?

Als de partijen ondanks het uitgebreide emailverkeer het geld dat eigenlijk teveel betaald is niet terugbetalen dan adviseer ik u om een aangetekende brief te sturen waarin u het geld terugeist binnen bijvoorbeeld 14 dagen en aangeeft dat als ze niet betalen u wettelijke rente gaat eisen en juridische hulp gaat vragen en dat u die kosten ook bij de aannemer in rekening gaat brengen.
Mocht dit niet helpen dan kunt u vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met een van de juristen op deze site, bijv. via de link ' direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord

Beoordeel dit antwoord:



In aanvulling op bovenstaande merk ik volledigheidshalve op dat u alleen te maken heeft met uw contractspartij (de aannemer, niet de badkamerleverancier).

U kunt voor meer advies/hulp vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met mij of een van de andere juristen hier, bijv. via de link 'direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord.

Ik help u hier graag bij.


Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag