Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Aannemer levert onkundig werk

Wij hebben recent een aannemer de opdracht gegeven voor loodwerkzaamheden aan onze woning. Hij heeft dit o.i. niet goed uitgevoerd. Wij hebben dit per email aan hem doorgegeven. zijn reactie is dat hij volledig achter zijn werk staat. We hebben daarop in grote lijnen adhv foto's het uitgevoerde werk laten beoordelen door een onafhankelijk deskundige, die bevestigd dat het idd niet goed is gedaan. Wij weten dat we de aannemer de kans moeten geven om het werk te herstellen. Alleen op basis van wat hij schrijft, krijgen wij de indruk dat hij geen flauw idee heeft hoe dit dan zou moeten en is maar de vraag of hij dat wil. Wij willen het volgende aan hem schrijven: dat het werk niet is uitgevoerd volgens opdracht en het resultaat niet vakkundig is, met verwijzing naar hetgeen de expert obv de foto's heeft aangegeven. Dat wij hem graag in de gelegenheid willen stellen om het werk alsnog uit te voeren zoals overeengekomen ( en dat het werk uiteraard ook voldoet aan de kwaliteit die verwacht mag worden van een vakman. Dat wij op basis van het uitgevoerde werk twijfelen over zijn deskundigheid en dat wij daarom voorstellen een expert op locatie te laten komen, waar hij dan ook voor wordt uitgenodigd. De expert kan dan advies geven over waar goed loodwerk aan moet voldoen. We kunnen dan ter plekke bespreken of de noodzakelijke herstelwerkzaamheden haalbaar zijn voor de aannemer. Deze afspraak op locatie kan ivm bouwvak niet op korte termijn (wat moeten we hier over vermelden?, Een termijn stellen voor herstel kan pas na het expert bezoek?. Wij willen verder aangeven dat wij hopen dat hij wil meewerken aan de afspraak en de herstelwerkzaamheden. Afhankelijk van zijn reactie op dit schrijven, als hij niet wil meewerken dan willen wij hem in gebreke stellen om alsnog mee te werken en als hij dat niet doet, wij ons ( welk termijn?) vrij voelen het werk aan een ander uit te besteden. Is bovenstaande de juiste manier om de situatie aan te pakken of juist niet? Waar moeten we verder op letten? We hebben overigens nog niet betaald. Alvast hartelijk dank

Dat is allemaal prima wat u noemt, een opschortende voorwaarde van tijdsbestek ( eerst inspectie van expert dan daarna herstel termijn, zeg twee weken na datum expert) Vergeet u niet de gevolgschade ( van thuis moeten blijven, de expert inhuren, andere schade ?). Stel een uiterste datum of termijn voor het herstel. Daarna ontbinding. Goed dat u nog niet hebt betaald.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag