Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Winkel aansprakelijk voor defect laptop?

Ik heb een MacBook Pro uit december 2017. Destijds is de laptop nieuw gekocht voor 2200 euro. Ik heb nooit problemen ervaren met mijn laptop, totdat ik deze van de een op de andere dag opstartte en hij het niet meer deed. Ik ben eerst naar de winkel gegaan waar ik de laptop heb gekocht. Zij verwezen mij door naar Apple. Omdat de laptop niet meer in de fabrieksgarantie zit konden zij helaas niets voor mij betekenen. Wel gaven zij aan dat ik als consument naast de fabrieksgarantie nog bepaalde rechten heb. Ik moest hiervoor alleen wel weer bij de winkel zijn, omdat dat de winkel is waar de laptop is aangekocht. Nu heeft het probleem van mijn laptop te maken met een moederbord die defect is. Dit kan helaas zomaar gebeuren zonder dat ik als klant er iets aan kan doen. De Apple store gaf aan dat op onderdelen van een MacBook (in dit geval moederbord) ik er als consument van uit kan gaan dat deze 5 jaar of langer mee gaat. Ik ben een student en probeer hoge kosten van reparatie of aanschaf van een nieuwe laptop te vermijden als dat mogelijk is. Nu is mijn vraag aan jullie: Kan ik hier als consument iets mee en wat is mijn recht? Kan ik de winkel aansprakelijk stellen voor dit defect?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag