Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij wonen in een nieuwbouw en hebben sinds 24 december onze sleutels. Op 11 januari zijn de tegels en meubels voor onze badkamer bezorgd. Dit is niet bij een bouwmarkt gekocht maar aangeschaft waar wij ook persoonlijk "advies" hebben gekregen.
Tijdens het klussen komen wij achter dat de tekening niet klopt. Nou ja niet klopt, de wc, douche en wasbak kan niet anders geplaatst worden, ik beoel hiermee de afmetingen.
I.v.m..af-en toevoer put v.d.WC kan het reservoir niet pal tegen de muur aangeplaatst worden, hierdoor is het kastje 82 cm.i.p.v.70 cm. Dit betekent dat mijn inloopdouche nu geen loopruimte van 50 maar 37 cm. over houdt. Het gaat om een standaard douchewand van 70*200 cm (en de andere die we houden 120*200 cm.). We wouden in eerste instantie zelf een wand van 1.40 i.p.v.1.20, die is niet afgeraden omdat het niet zal passen, maar omdat het via de trapgat niet naar boven zou kunnen.
Ik heb de klantenservice gebeld, zij hebben overlegd en komen met een oplossing: de oude mag u houden ( ze willen deze niet terug) u mag een nieuwe met korting, voor 300 euro.
Het gaat om een standaard afmeting van 70*200 cm waar ik een 50*200 cm voor terug wil. In verpakking, nog niet gebruikt.
Ik wil morgen nog een keer naar de zaak gaan om met de adviseur te praten. Die gaf vorige week namelijk aan: "bel zelf de klantenservice, doen ze moeilijk dan spring ik er tussen". Dit is dus niet waar, want als hij accoord had gegeven hadden ze het gewoon geruild, aldus de man van de klantenservice. Voordat ik ernaar toe ga zou ik graag willen weten wat mijn rechten als consument is?

Beste vraagsteller,
Door een professionele fout met het opmeten van uw badkamer heeft u een artikel besteld dat niet gebruikt kan worden. De dienstverlener/ leverancier levert een wanprestatie als hij u niet gewoon kosteloos een passend artikel aanbiedt en deze omruilt tegen het niet passende en niet gebruikte artikel. Wordt er voet bij stuk gehouden dan heeft u recht op prijsvermindering, gedeeltelijke ontbinding.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik wil bij deze u hartelijk bedanken.
Dankzij uw reactie wist ik wat mijn rechten waren in deze zaak zodat ik het niet heb opgegeven. Vorige week heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen per mail, het wordt nu kosteloos vervangen.


Hartelijk dank voor deze woorden, en inderdaad een prima afloop!

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag