Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Wij hebben vorig jaar oktober een keuken besteld en sindsdien is de opvolging bedroevend, vaag en misleidend geweest wanneer wij vragen en wijzigingen hadden. Telkens werden er andere prijzen gehanteerd en op mails werd niet gereageerd. Dit vanwege hun beleid voornamelijk telefonisch te werken. Hierbij hebben wij aangegeven dat wij wel graag alles schriftelijk willen hebben en aangezien zij ook (sporadisch) wel via de mail reageerden hebben we dit op deze manier gedaan. Gedurende langdurige ziekte en vakantie van de verkoper werd er niet op onze vragen gereageerd. Toen wij 2 weken geleden een bevestigingsverzoek ontvingen waar weer niets van klopte was het voor ons klaar en hebben aangegeven de keuken te willen annuleren. Dit viel niet echt goed en werden nogal intimiderend te woord gestaan en hebben hun intentie uitgesproken ons voor de volle 100% te willen belasten. De apparaten en losse onderdelen zijn nog niet besteld dus heb verzocht deze dan iig direct te annuleren. Dit moest via de directie en kon niet beloofd worden. Kasten schijnen wel al in productie te zijn genomen en het blad is onduidelijk maar waarschijnlijk niet omdat er nog een 2e keer ingemeten moest worden. Vraag is nu of we volgens de voorwaarden aan 30% of 50% annuleringskosten zitten? De leverancier roept iig 100%. Dat er enige kosten aankomen begrijpen we maar wat is redelijk?

Of u kunt annuleren en wat u dit gaat kostgen is afhankelijk van de overeenkomst, de algemene voorwaarden en wat er nou precies mis is gegaan in de bestelling. Pas als een juridisch deskundige die stukken bekeken heeft kunt u volgens mij een gedegen antwoord krijgen op uw vraag.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag