Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


wij hebben sinds november 2018 een nieuwbouwwoning opgeleverd gekregen. In maart 2019 hebben wij voor het eerst geklaagd over krakende trappen. Betreft een dichte en open trap.

Ons is verteld dat wij een jaar moesten wachten ivm werking van de trappen. Zo gezegd, zo gedaan.
Ruim een jaar later bleven de trappen kraken. Tot 3 maal aan toe is er geprobeerd iets aan het kraken te doen maar helaas, geen resultaat. De trap kraakt na de werkzaamheden nog erger dan voorheen. De aannemer geeft aan nu niets meer eraan te doen. Uit het niets is dit vanuit hun besloten.
Daarnaast zijn er scheuren en kieren ontstaan door de werkzaamheden.

Wat zijn mijn rechten hierin? Wij ergeren ons groen en geel aan het gekraak. Onze kinderen worden hier namelijkk wakker van.

Graag jullie reacties :)

De aannemer dient tijdens de zogenaamde onderhoudsperiode ( 6 maanden na oplevering) de gebreken op te lossen. Een ernstig krakende trap valt hier ook onder en hoewel er een aantal keren iets gedaan zou zijn aan de trap, zal de aannemer toch een stap verder moeten gaan. Immers, er zou sprake kunnen zijn van een ondeugdelijke trap. Een onafhankelijke expert kan dit beter beoordelen en mogelijk hebt u hem aan uw zijde om bv een andere of nieuwe trapte eisen. Kortom, de aannemer zal zijn uiterste best moeten doen om het probleem te verhelpen desnoods met compensatie. Ik raad u aan de aannemer schriftelijk in gebreke te stellen en een onafhankelijke expert in te schakelen die een rapport zal moeten uitbrengen over de staat en klachten van de trap. Mocht de aannemer wederom onwillig zijn dan kunt u gerust contact met mij opnemen voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag