Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Wij hebben In maart een keuken besteld in Duitsland en deze van tevoren geheel betaald. Deze is in juli pas geleverd, echter zonder werkblad. Inmiddels is de zaak failliet, maar wij hebben nog geen officieel bericht gehad en weten ook niet wie de curator is. De fabrikant van het werkblad (nederlands bedrijf) heeft contact met ons opgenomen om te vragen of wij het werkblad zelf willen betalen, omdat hij niet denkt dat er nog betaald gaat worden door de Duitse keukenzaak. Wij hebben al een ruime maand geen contact kunnen krijgen met de Duitse zaak, zij zijn telefonisch niet meer bereikbaar en op emails reageren zij niet. We wachten nu dus al sinds juli op ons werkblad.
Mijn vraag is of het slim is om, voordat wij officieel bericht hebben gehad van de Duitse zaak of hun curator, met de fabrikant van het werkblad een prijs af te spreken en het werkblad te laten plaatsen.
En de tweede vraag is hoe wij erachter kunnen komen wie de curator is van deze Duitse zaak.
Alvast bedankt.
Mijn vraag is of het slim is om, voordat wij officieel bericht hebben gehad van de Duitse zaak of hun curator, met de fabrikant van het werkblad een prijs af te spreken en het werkblad te laten plaatsen.
En de tweede vraag is hoe wij erachter kunnen komen wie de curator is van deze Duitse zaak.
Alvast bedankt.
Beste,
de Nederlandse leverancier denkt zeker nu twee maal te kunnen vorderen: 1 keer bij de keukenboer middels curator en 1 keer bij u! Ik zou eisen dar u het blad krijgt of dat de fabrikant zijn vordering op de keukenboer aan u overdraagt. Als het blad al bij de keukenboer in bezit is, hebt u volgens mij wel een sterkere positie dan een schuldeiser in geld.