Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben een vakantie geboekt naar Kreta via vakanties.nl. Op 3 juli zouden we vertrekken. Twee weken voor vertrek hebben we aangegeven dat we wilden omboeken. Het advies voor Griekenland was toen oranje. We kregen daarop een mail waarin werd aangegeven dat die mogelijkheid aanwezig was. In de mail stond: 'We kunnen voor jullie kijken wat de opties zijn als jullie een nieuwe datum van vertrek hebben voor 31 maart 2021'. We hebben een aantal opties (3 keer) gegeven tot omboeken waarop negatief werd gereageerd met redenen als: vlucht is vol, er werd niet gevlogen na oktober op een bepaalde bestemming etc. Steeds zat er een paar dagen tussen voordat we antwoord kregen. Telefonisch waren ze heel slecht bereikbaar (vaak gebeld; opties doorgegeven; en we zouden dan weer antwoord krijgen via mail; steeds een paar dagen later). Bij telefonsich contact konden ze niet meteen voor ons kijken wat de mogelijkheden waren en wat er vrij was. Per 1 juli werd het reisadvies voor Griekenland van oranje naar geel veranderd. Tot de dag voor vertrek zijn we bezig geweest met vakanties.nl om om te boeken. We moesten zelf op de site kijken welke vakanties (bestemmingen) en vluchten we zouden willen boeken. Uieindelijk kregen we 1 dag voor vertrek een mail van vakanties.nl dat het nu te vroeg voor vertrek was om nog om te boeken. Uiteindelijk zijn we de complete reissom (1150 euro) kwijt zonder dat we op vakantie zijn gegaan. We hebben van vakanties.nl een ansichtkaart thuis ontvangen met excuses en een tegoedbon voor 50 euro bij het boeken van een volgende vakantie! Schandalig. Wat zijn onze rechten hierin?

Zet u de aanbieder van deze pakketreis? eerst in gebreke met de zorgplichten uw vlucht om te boeken naar een andere datum. Gezien het voucherbeleid heeft u wel recht op een gelijksoortige tegenprestatie dus een zelfde soort vakantie. Uiteindelijk als u geen alternatief vindt hebt u recht op uw geld terug. * u kunt daar om vragen binnen zes maanden na uitgifte voucher of direct als u geen voucher heeft ontvangen, alleen bij een pakketreis . Dat is een complete reis met accomodatie.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag