Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben een burstner caravan van 7 jaar oud en er is nu een constructiefout geconstateerd aan onze vloer. Wij hebben contact met de leverancier gehad maar die willen de kosten niet geheel vergoeden voor de reparatie hiervan. Zij willen de hele bodemplaat gaan vervangen maar uit coulance moeten wij dan nog EUR 1500 betalen voor de reparatie en wij moeten het transport naar Duitsland betalen. Zij zeggen ook dat wij geen garantie meer hebben, omdat wij 2x een vochtcontrole hebben laten doen i.p.v. 5 x. Maar dit gaat om een constructiefout van de vloer. Inmiddels hebben wij de caravan ergens anders heen gebracht om de schade te beoordelen. Hier is een schadeexpert bij geweest van onze verzekering en die heeft ook geconstateerd dat het een constructiefout is en kan de vloer gerepareerd worden door 2 componentenhars in te spuiten en dan zijn de kosten EUR 1322. Alleen wordt een constructiefout helaas niet gedekt door onze caravanverzekering. Nu zegt de verzekering dat wij de leverancier aansprakelijk moeten stellen, maar die komen ons niet echt tegemoet. Het blijkt nu ook na een second opinon dat de vloer ook op een goedkopere manier kan worden gerepareerd. Kunnen wij alsnog de leverancier van de caravan aansprakelijk stellen voor de volledige kosten van de reparatie?

Ja als er sprake is van een constructiefout en die fout hersteld kan worden dan moet de leverancier dit doen zonder dat u daarvoor moet bijbetalen tenzij, maar daar is blijkbaar geen sprake van, u een voordeel zou genieten van de reparatie. Ik neem aan dat de expert van de verzekering ook een rapport heeft opgesteld. Dat kunt u samen met een brief aan de leverancier sturen. U kunt ook juridische hulp inschakelen. Als het inkomen van u lager is dan € 25.200 als u alleenstaande bent of € 35.600,- als u samenwoont komt u mogelijk in aanmerking voor gefinancierde rechtshulp in dat geval adviseer ik u contact op te nemen met het juridisch loket in uw regio. Is uw inkomen hoger dan kunt u vrijblijvend rechtstreeks contact opnemen met een van de juristen op deze site, bijv. via de link ' direct contact' die u - als u heeft ingelogd - ziet bij dit antwoord

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik vind dit een heel goed antwoord. Wij hebben inderdaad al contact opgenomen met de leverancier en wachten op het rapport van de expert. Deze sturen wij toe aan de leverancier en dan gaan zij het weer bekijken Als wij er dan nog niet uitkomen kunnen we altijd verdere juridische stappen ondernemen.


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag