Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Wij hebben een bestelling bij een webshop gedaan waarbij wij vooraf moesten betalen. De webshop heeft geen product geleverd. Wij hebben de webshop de mogelijkheid gegeven om dit te herstellen maar heeft hier niet aan voldaan waarop wij hebben aangegeven dat we de overeenkomst ontbinden en binnen 14 dagen het reeds betaalde bedrag terug willen ontvangen. Aan dit verzoek is ook niet voldaan waarop wij een laatste herinnering hebben verzonden om het bedrag binnen 5 werkdagen alsnog te retourneren. Ook hier is helaas niet aan voldaan. Wat zijn onze mogelijkheden om toch terugbetaling te realiseren?

Bij een consumentenkoop kunt u normaliter binnen 14 dagen het herroepingsrecht inroepen. In dit geval heeft u geen product ontvangen en is de webshop zijn verplichting tot levering niet nagekomen. De webshop is na aanmaning in verzuim en u kunt dan het aankoopbedrag terugvorderen. Nu hier geen gehoor aan wordt gegeven kunt u een incassobureau inschakelen om het aankoopbedrag terug te vorderen. Heeft dit geen resultaat dan dient u zich tot de rechter te wenden afhankelijk van de hoogte van het aankoopbedrag. U mag mij direct benaderen voor hulp.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag