Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wie verantwoordelijk voor kwijtraken pakketje met track en trace code?

Geachte Lezer, Via marktplaats heb ik schoenen gekocht en de verkoopster heeft ze verzonden met PostNL. Gezien ikzelf woonachtig ben net over de grens in Duitsland hebben wij via Grenspostadres.nl een adres in Nederland waar wij de post heen laten sturen. Zo ook in dit geval. Nu heb ik bericht gekregen dat mijn pakketje bij Grens Post is afgeleverd door PostNL, maar GrensPost zei in eerste instantie niets ontvangen te hebben. Het blijkt dat als je het pakket laat labelen op het postkantoor er geen voor en achternaam op het pakket komt en enkel het adres. Ze kunnen dit pakket dan niet aan nemen. Helaas blijft PostNL erbij dat ze het afgeleverd hebben (bewijs track en trace). Nu wordt er na veel over en weer aangenomen dat het wel eens zo kan zijn dat het pakketje door een medewerker aan iemand anders is meegegeven. Ze willen nu de helft van de kosten van het pakketje vergoeden. GrensPost beroept zich op de voorwaarden waarin zei aangeven niet verantwoordelijk te zijn voor pakketjes waar geen naam op staat! In de algemen voorwaarden op hun site kan ik dit er niet uithalen en heb dan ook bezwaar gemaakt tegen hun voorstel de helft van mijn kosten te betalen. Het gaat maar om € 32,65 maar het is je als GrensPost er wel heel makkelijk van af doen. Heb (met akkoord van verkoopster) een onderzoek laten doen bij PostNL, maar die blijven erbij dat het pakketje bij GrensPost is afgeleverd. Mijn vraag is: Wie is nu aansprakelijk voor het kwijtraken van mijn pakketje?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag