Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Wie betaalt kosten storing CV-ketel huurhuis?

Afgelopen maand zijn mijn vriendin en ik verhuisd en hebben we een nieuw gasfornuis aangesloten. Hiervoor moest de gaskraan tijdelijk dicht worden gedraaid. Na installatie hebben we de gaskraan weer aangezet en werkte alles naar behoren. Even later viel onze CV ketel in storing en konden we de CV ketel niet meer aan de praat krijgen. Mijn vriendin heeft alle punten die onze verhuurmaatschappij (https://fryslanhomes.frl/storingen#punt7) op de website heeft staan uitgevoerd, maar zonder succes. Op de website staat dat je bij storingen de handleiding moet raadplegen maar deze is niet door de verhuurder aan ons overgedragen dus waren wij niet in staat om dit te doen. Mijn vriendin heeft radeloos de storingsdienst van onze verhuurmaatschappij gemaild (met storingscode, uitgevoerde acties, en beschrijving van de situatie). Deze heeft toen nog een aantal mogelijke oplossingen doorgestuurd die na uitvoering van ons niet hebben geholpen. De verhuurmaatschappij heeft hierna een monteur gestuurd die de CV ketel heeft gereset waarna hij het weer deed.

Nu is het zo dat de monteur heeft geconstateerd dat de CV ketel in storing is gegaan n.a.v. het dichtdraaien van de gaskraan. Dit is dus aan ons toe te rekenen. Echter zijn wij niet in staat geweest om de CV ketel te resetten omdat het voor ons niet duidelijk was hoe dit moest, omdat er geen handleiding aanwezig is.

Onze verhuurmaatschappij stuurt ons nu een factuur voor de betaling van de monteur, omdat zij vinden dat wij dit zelf hadden kunnen oplossen en de storing ook zelf hebben veroorzaakt.

Het is mijns inziens niet helemaal eerlijk dat wij deze kosten nu moeten betalen gezien mijn vriendin niet wist hoe de CV ketel gereset moest worden vanwege de afwezigheid van de gebruikshandleiding.

Ik hoor graag van u wat uw mening over bovenstaande situatie is.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag