Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Wie aansprakelijk voor verlies pakket?
Wij hebben in februari een pakket via een familielid uit Mongoliƫ naar Nederland laten sturen (inhoud 290 paar hoge graad schapenwollen sokken) Dit pakket is via EMS Mongoliƫ verstuurd, met de daarbij horende documentatie. Het pakket is 27 februari in Den Haag aangekomen bij de PostNL afdeling Inklaringen. Wij kregen een bericht dat het pakket succesvol is ingeklaard via PostNL en hebben deze factuur voor de inklaringskosten voldaan. Daarna zou het 4 tot 6 werkdagen duren voordat het pakket bij ons zou aankomen. Na dertig dagen was het pakket nog niet gearriveerd en zou PostNL een onderzoek opstarten. Dit onderzoek was na een half uur afgerond en ik kreeg een voicemailbericht dat PostNL het pakket niet heeft en dat de inklaringskosten worden teruggestort. Meerdere malen met PostNL klantenservice in contact geweest, waarbij we steeds hetzelfde antwoord krijgen, onderzoek is afgerond en wij kunnen helaas niets voor u betekenen, voor een oplossing worden wij doorverwezen naar de verzender. Ook zegt PostNL dus dat het pakket niet bij ons is maar bij de douane. Vervolgens bel ik de douanetelefoon en die ontkennen dit zeer stellig. EMS Mongoliƫ heeft ook meerdere malen contact gezocht met PostNL om uit te zoeken waar dit pakket nu is. Ook zij krijgen als reactie dat PostNL niet weet waar het pakket zich bevindt. Het is nu meer dan twee maanden geleden dat het pakket verstuurd is en wij hebben nog geen oplossing en zouden ook niet weten hoe we dit verder nu moeten aanpakken.