Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier

Wetgeving ontslagaanvraag?

Ik ben sinds 1 augustus 2023 werkzaam voor een ICT Dienstverlener in Amsterdam. Ik kreeg een contract van 6 maanden met een proeftermijn van 1 maand en een opzegtermijn van 1 maand.
Op maandag 25 september 2023 heb ik mijn ontslag ingediend. Dat is dus ongeveer na 1 maand en 3 weken werken. Mijn werkgever vertelt mij dat ik door moet werken tot 1 november, dus tot en met 31 oktober, maar volgens mijn weten is dat 1 kalendermaand terwijl in mijn contract 1 maand staat.

Wat is hier de juiste wetgeving voor? Heeft mijn werkgever gelijk? Zo ja, dan werk ik netjes door tot de laatste dag. Zo niet, dan wil ik graag weten wat juist is.

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag