Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Werkgever verbiedt praten met collega's?

Vandaag kregen wij dit appje van onze restaurantmanager.

Beste collega's, we hebben gemerkt dat er te veel gesprekken worden gevoerd op de werkvloer die niet relevant is voor het werk. Dit zorgt ervoor dat onze gasten nog langer moeten wachten op hun bestellingen. Vanaf nu worden gesprekken alleen nog maar gevoerd tijdens de pauze of buiten het werk. Op de werkvloer is het niet toegestaan nog met elkaar te communiceren die niet relevant is voor het werk.

Bij elk shift management zal ik vragen of er nog gesprekken worden gevoerd tijdens hun shift en bij welke personen dat gebeurt. Als je je hier niet aan houdt, zal ik je minder inroosteren. Ik zal je niet meer inroosteren met een collega met wie je gesprekken voert of ik zal met eigenaar bespreken voor een overplaatsing naar een ander restaurant. Dit zal consequenties hebben.

Is dit legaal om te doen zomaar?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag