Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Welke stappen tegen aannemer die afspraken niet nakomt?

Wij hebben een jaar geleden een klusjesman in gehuurd om bij ons meerdere dingen te doen. In eerste instantie begon het met 1 klus maar aangezien we
meerdere dingen wilde laten doen en we met meerdere bedrijven in gesprek waren en hij dat ook hoorde gaf hij aan dat hij dat ook allemaal wel kon of daar wel
iemand voor had die dat voor hem zou kunnen doen. Dus hebben we hem gevraagd om het volledig voor ons te doen. In eerste instantie ging het goed en kwamen ze
regelmatig klussen en op veel plekken werd er begonnen. Hierdoor wilde hij ook veel dingen inkopen en vroeg hij ons het geld daar voor. Voor zolang nodig sloeg
hij alles op in zijn loods die hij ergens had. Nadat hij ruzie kreeg met 1 van zijn maatjes waar hij de klus mee zou doen ging het fout. De badkamer bleek door dat
maatje slecht betegeld te zijn en veel andere fouten waar hij zelf van aan gaf verantwoordelijk voor te zijn en dat hij het wilde regelen. Dit kostte hem ook
geld omdat het ook nieuwe materialen inkopen betrof. Hij kwam steeds minder vaak en kwam veel afspraken niet na zoals wanneer hij zou komen of wanneer wij de
spullen dan uiteindelijk zouden kunnen zien in zijn loods enz. Na vele pogingen om hem weer aan het werk te krijgen is hij weer 1 dag geweest en laat het nu
weer volledig afweten. We hebben hem op aanraden van een kennis al een ingebrekestelling gezonden aangetekend maar die heeft hij nooit opgehaald. De brief is
overigens ook per email en Whatsapp gezonden. Hij is bij ons langs geweest met allerlei excuses en sorry enz. en gaf aan dat hij hoopte weer te mogen beginnen.
Dit hebben wij geaccepteerd maar sindsdien is hij dus 1 dag ongeveer anderhalf uur geweest. Dit is nu bijna een maand geleden. Het volledige traject is nu meer
dan een jaar en er is nog niets volledig afgemaakt door hem. Wij zijn inmiddels zelf begonnen om dingen af te maken zodat het huis weer enigszins leefbaar is.
Er is geen contract maar wel veel Whatsapp communicatie waar de bedragen en afspraken in vermeld staan. Het gaat om een bedrag van ongeveer
€ 80.000,00 waar wel dingen voor gedaan zijn al dan niet correct, maar niet afgewerkt. Welke stappen kunnen/moeten we nemen?

In deze kwestie is het van belang dat de klusjesman aansprakelijk gesteld wordt voor de opgelopen schade en vertragingen. Tevens, is het raadzaam om de gehele overeenkomst te vernietigen, waarmee u met een schone lei begint betreffende het onderhandelen over de klusjes. Alle gemaakte kosten kunnen hiermee worden terug gevorderd.

Als u nader contact met mij opneemt via dit platform of middels mailadres: groenewegenjuristen@gmail.com dan kan ik u hierin juridisch bijstaan. Mocht u vragen hebben, stel ze gerust.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag