Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Weigering reparatie zonnepanelen onder wettelijke garantie

In 2016 is het zonenergiesysteem op het dak van mijn woning geplaatst door een bedrijf. Vanaf 2020 gaan er geregeld onderdelen, optimizers, stuk waardoor er minder of geen energie wordt opgeleverd. Die optimizers worden dan vervangen door het bedrijf. Voor het vervangen worden kosten in rekening gebracht, niet voor de optimizer zelf. Op die onderdelen zit fabrieksgarantie van 25 jaar. Nu zijn er weer optimizers stuk, zelfs degene die afgelopen september vervangen is.
Ik heb het bedrijf nu gevraagd het systeem te repareren, zodanig dat er niet steeds storingen ontstaan of onderdelen stuk gaan. Daarbij heb ik aangegeven dat ik aanspraak maak op de wettelijke garantie omdat het niet redelijk is dat een dergelijk systeem op zo'n korte termijn zo geregeld storingen geeft.
Ik heb vervolgens een kostenberekening van hun gekregen die nergens op slaat. Ze gaan niet in op mijn vraag en reageren in het geheel niet op de term wettelijke garantie.
Vraag: heb ik recht op de wettelijke garantie in dit geval en heb ik bij een juridische procedure kans van slagen op succes?

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag